Robotul, cu aspect feminin, pe nume Aiko Chihira, a fost creat de compania Toshiba Corp. şi i-a întâmpinat pe clienţi spunând "Vă mulţumesc foarte mult pentru vizita la magazinul nostru". Unii cumpărători au privit umanoidul cu vădită curiozitate.
Este pentru prima dată când un robot care imită mişcările omului, inclusiv unele expresii faciale, a fost folosit pentru furnizarea de servicii pentru clienţi la un magazin cu vânzare cu amănuntul, a anunţat compania Toshiba.
Mesaje de felicitare
Robotul, îmbrăcat într-un kimono de vară (yukata) este utilizat de biroul de informaţii al departamentului Mitsukoshi al magazinului Nihonbashi până azi, înainte de apariţia sa la un eveniment care va prezenta de miercuri, 22 aprilie, până pe 5 mai, la acelaşi magazin, cele mai noi tehnologii Toshiba.
În prezent, robotul doar mimează unele mişcări simple, cum ar fi să clipească şi să adreseze mesaje de felicitare clienţilor, dar Toshiba îşi propune ca în cele din urmă să dezvolte un robot mai sofisticat care să fie utilizat în alte domenii cum ar fi, de exemplu, îmbunătăţirea vieţii cotidiane.