Municipalitatea se pregăteşte pentru deschiderea altor două importante şantiere în oraşul nostru: modernizarea/reabilitarea Căii Călăraşilor şi a celor două poduri de pe Calea Galaţi. Potrivit primarului Aurel Simionescu, lucrările ar trebui să înceapă undeva la jumătatea lunii în curs şi, în linii mari, a fost stabilit şi planul integrat de circulaţie a autovehiculelor în zonele unde se vor face lucrări. Astfel, odată cu oprirea circulaţiei tramvaielor pe Calea Călăraşilor, din cauza demarării lucrărilor, SC "Braicar" va introduce autobuze care să suplinească lipsa acestora. De altfel, planul este ca firmele de construcţii ce vor efectua lucrările să finalizeze rapid etapa ce vizează liniile de tramvai. "Am avut o serie de întâlniri cu factorii implicaţi în aceste proiecte, inclusiv cu Poliţia Rutieră şi de la «Braicar», pentru a stabili care sunt variantele de lucru. Le-am spus constructorilor să înceapă cu liniile de tramvai, pe ambele sensuri de circulaţie, ca să le termine până la iarnă, răstimp în care maşinile să poată circula pe cele două benzi de o parte şi de alta a liniilor. În etapa a doua va fi închis pe un sens de mers Călăraşiul, urmând ca maşinile să aibă la dispoziţie zona cu liniile de tramvai şi celălalt sens pentru auto, după care se va face rocada şi pentru celălalt sens", a explicat edilul-şef.
În ce priveşte lucrările ce se vor efectua la cele două poduri spre cartierul Brăiliţa, sursa citată a precizat că se va începe cu podul rutier şi, în paralel, cu structura metalică de la podul pentru tramvaie. Şi aici lucrările se vor face cu blocarea succesivă a sensurilor de circulaţie, astfel încât să se poată intra în zona Brăiliţa. "La Calea Galaţi va fi, totuşi, un pic mai dificil pentru că este vorba şi de intersecţia cu Bulevardul Dorobanţilor, o zonă destul de aglomerată", a mai spus Simionescu.
La rândul său, Cornel Săndulescu, directorul SC "Braicar" SA - societatea de transport în comun din subordinea municipalităţii, a explicat că după deschiderea şantierului pe Calea Călăraşilor, tramvaiele vor mai circula doar pe tronsonul Parc - Depou Radu Negru, urmând să întoarcă în bucla de linie din Parcul Monument.
Reamintim că adjudecatarii contractului pentru proiectul cu reabilitarea/modernizarea Căii Călăraşilor sunt firmele "Tancrad", "Euro Construct" şi "Max Boegl", ca lider de grup. De altfel, aceleaşi firme lucrează şi la şantierul de pe Bulevardul Dorobanţilor, cu menţiunea că asocierea include în plus şi compania "Swietelsky Baugesellschaft". În ce priveşte contractul pentru modernizarea sectorului din Calea Galaţi, aici este un singur adjudecatar, firma "Tehnologica Radion", cea care lucrează şi la Strada Griviţei.