Mergi la conţinutul principal

Trotuarele cu bucluc din cartierul Pisc

* locatarii câtorva străzi aflate în curs de modernizare reclamă ba că trotuarele sunt prea înalte, ba că sunt prea înguste * problemele par a fi legate de felul cum a fost făcut proiectul tehnic, însă Primăria se arată dispusă să facă remedierile necesare

 

Proiectul de modernizare a mai multor străzi din cartierul Pisc nu le-a adus numai bucurii locatarilor care au șansa, în sfârșit, să circule pe asfalt și să scape astfel de praf, respectiv de noroaie. Motivul nemulțumirii este legat de felul cum au fost proiectate trotuarele. După cum v-am mai informat într-un articol publicat zilele trecute de cotidianul nostru, au existat mai multe reclamații ale unor locatari de pe strada Dumbrava Roșie care se plângeau că trotuarul este foarte înalt, cu circa 20 - 30 centimetri peste vechiul nivel, astfel că s-au trezit cu un adevărat prag în fața porților și a garajelor. Problema a fost discutată la nivelul conducerii Primăriei, care ne-a transmis că noua cotă a fost gândită așa pentru ca oamenilor să nu le intre apa în curte când va ploua. ”Dacă totuși se insistă cu reclamațiile, vom lua măsuri pentru a coborî nivelul trotuarului în dreptul curților cetățenilor nemulțumiți”, ne-au transmis reprezentanții Primăriei, care ulterior au revenit cu informația că s-ar fi purtat discuții la fața locului cu locatarii și că aceștia din urmă ar fi fost de acord ca trotuarele să rămână înalte, ca să nu aibă probleme cu apa de ploaie. Chiar și așa, pe adresa cotidianului nostru au continuat să sosească reclamații legate de acest subiect, semn că lucrurile sunt departe de a fi fost lămurite.

Tot în ceea ce privește trotuarele de pe străzi precum Dumbrava Roșie sau Timiș am mai primit și alte sesizări, legate de această dată nu de înălțimea ci de lățimea lor. ”Sunt foarte înguste aceste trotuare, au abia un metru lățime, ceea ce face ca două persoane să treacă foarte greu una pe lângă cealaltă. Aici locuiesc multe persoane în vârstă, sunt și persoane cu handicap, care se deplasează cu scaune rulante. Acestora le va fi foarte greu să circule pe asemenea trotuare.  Este greu de înțeles de ce au fost proiectate așa, că doar loc există suficient. Lățimea spațiului verde e de vreo 2 metri pe puțin, deci ar fi fost spațiu suficient pentru trotuare mai late. Pe alte străzi din cartier, reabilitate în urmă cu câțiva ani, s-au făcut trotuare late de 1,4 metri, iar aici se fac de doar un metru...”, ne-a spus un cetățean nemulțumit.

Din câte se pare, problema ține de felul cum a fost întocmit proiectul tehnic, trotuarele fiind trasate deliberat mai înguste pentru a rămâne mai mult loc pentru spațiile verzi, astfel încât să se obțină mai ușor avizele necesare de la autoritățile de mediu, în condițiile în care municipalitatea trebuie să ia măsuri pentru creșterea suprafeței de spații verzi per cap de locuitor, pentru ca Brăila să se încadreze în noile normative din domeniu. Totuși, în urma reclamațiilor primite de la locatarii străzilor respective, responsabilii din cadrul Primăriei se arată dispuși să accepte lățirea trotuarelor. ”Lățimea minimă a trotuarelor pietonale trebuie să fie de un metru, iar pe străzile din Pisc această normă a fost respectată. Am primit, într-adevăr, sesizări referitoare la faptul că aceste trotuare ar fi prea înguste. Pe strada Timiș, de exemplu, avem o reclamație de la o persoană cu handicap care solicită lărgirea trotuarului. Vom lua măsuri ca lățimea să se încadreze între 120 - 140 centimetri. Chiar și acolo unde s-au turnat deja, trotuarele pot fi refăcute”, ne-a declarat Marius Termegan, directorul Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Brăila.

După cum v-am mai informat, în cartierele Vidin, Brăilița și Pisc sunt incluse în proiectul de modernizare 33 de străzi în lungime totală de 10 kilometri. Proiectul presupune asfaltarea părții carosabile, amenajarea de rigole pentru preluarea apelor pluviale, amenajarea spațiilor verzi și a trotuarelor, precum și a căilor de acces în curțile locatarilor. Lucrările au fost câștigate la licitație, în 2018, de firmele bucureștene “Dalex Group” SRL - “Metabet CF” SA - “Protelco” SA, care însă nu și-au făcut treaba, astfel că Primăria a reziliat contractul și a reluat licitația. Noul câștigător a fost firma brăileană ”Euro Building”, cu care Primăria a semnat, în vara anului trecut, un contract de 16.527.360,04 lei fără TVA, din care proiectare - 143.758,89 lei, iar  execuție lucrări - 16.383.601,15 lei. Termenul de finalizare este de un an de la începerea lucrărilor. Așadar, anul acesta, în lunile septembrie - octombrie, cele 33 de străzi ar trebui să fie gata.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro