* restricțiile care limitau viteza la 20 - 30 km/h, pe tronsonul dintre Făurei și Buzău, vor deveni istorie * joi, 15 februarie, SRCF Galați a semnat un contract, cu firma specializată ”Arcada Company” pentru modernizarea infrastructurii feroviare de pe tronsonul respectiv * investiția se ridică la 151,8 milioane de lei, fiind finanțată de la bugetul de stat, iar lucrările vor dura 270 de zile
Tenurile de pe ruta Galați - Brăila - București vor scăpa de restricțiile de viteză care în ultimii ani lungeau foarte mult durata călătoriilor, fiind cauzate de infrastructura învechită. Joi, 15 februarie, la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Galați, a fost semnat contractul pentru execuția “Lucrărilor de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linia 701 Buzău – Făurei, fir I, de la km 129+000 la km 167+700” între SRCF Galați, reprezentată de directorul Gabriel Oprea, și S.C. ”Arcada Company” S.A, reprezentant Spiru Mantu. Durata de execuție a lucrărilor contractate este de 270 zile, iar investiția se ridică la 151.874.458,40 lei fiind finanțată cu fonduri de la bugetul de stat.
După cum ne-a informat Daniel Gilă, purtător de cuvând al SRCF Galați, scopul lucrărilor este ridicarea restricțiilor de viteză de 30 km/h de pe linia 701, fir I, între stațiile Buzău Sud – Cilibia – C.A. Rosetti, de la km 132+370 la km 148+200, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare. Totodată, mai este vizată și ridicarea restricțiilor de viteză de 20 km/h de pe linia 701, fir I între stațiile C.A. Rosetti – Făurei, de la km 162+000 la km 167+350, introduse tot din cauza stării necorespunzătoare a infrastructurii existente. La finalul lucrărilor, după înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii cu materiale de cale noi și realizarea căii fără joante, linia ferată va fi adusă în parametri pentru viteza de circulație de 120 km/h a trenurilor de călători și de 70 km/h a trenurilor de marfă. Astfel, restricțiile de viteză impuse la ora actuală vor deveni istorie.
Concret, lucrările constau în: înlocuirea șinei tip 49 uzată, cu șina tip 60, nouă, respectiv 5.000 de tone; înlocuirea traverselor din beton necorespunzătoare tip T13, cu traverse din beton cu prindere elastică tip 60, aproximativ 70 000 de bucăți; înlocuirea tuturor aparatelor de cale tip 49, pe traverse din lemn cu aparate de cale tip 60, pe traverse din beton, respectiv 11 schimbătoare de cale și 4 bretele simple; înlocuirea dalelor din beton la 8 treceri de nivel cu calea ferată; completarea prismei de piatră spartă la dimensiunile instrucționale, respectiv realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în calea fără joante.