* pretul final vizat de operatorii maxi taxi este 1,5 lei in prima etapa si apoi 2 lei/bilet, fata de 1 leu, cat este in prezent * primarul este dispus sa accepte cel mult o majorare cu 50%
Brailenii ar putea plati, in curand, mai mult pentru un bilet de calatorie cu mijloacele de transport in comun. Desi dorinta unora dintre transportatori ar fi ca pretul sa se dubleze, adica sa ajunga la 2 lei biletul, primarul Aurel Simionescu este dispus sa ia in calcul cel mult o majorare cu 50% si numai daca aceasta este bine justificata din punct de vedere economic: "Nu stiu cand se va majora acest pret, este o dorinta a lor de a se mari pretul si ca sa va spun drept, ei ar vrea sa se ajunga la 2 lei, pe motiv ca de 4 ani nu a crescut pretul si alte lucruri de genul asta. Sigur, putem discuta si putem analiza aceasta solicitare a trasportatorilor, dar eu nu as agrea suma de 1,5 lei, as merge pe 1,2 sau 1,3 lei. E drept ca e greu ca si utilizare a banilor, oamenii nu au marunt intotdeauna, plus ca e mai greu si cu dat restul. Deocamdata, insa, trebuie sa mi se prezinte o argumentare serioasa, pentru ca o chestie de genul asta, ca de 4 ani nu s-a marit pretul, nu este suficienta. Importanta nu este perioada in care nu s-au operat majorari, ci influenta diverselor costuri in pretul biletelor". Daca cei de la "Braicar" sustin ca, deocamdata, nu au formulat o solicitare oficiala in acest sens, operatorii privati maxi-taxi spun ca au solicitat o majorare inca de anul trecut. "Discutiile pe tema majorarii pretului unei calatorii au fost de anul trecut si acum am revenit, in contextul in care criza economica ne creeaza mari probleme. De fapt, daca in jumatate de an nu se modifica pretul, vom asista la falimentarea transportatorilor. Cheltuielile asupra carora nu avem niciun control, generate de paritatea leu/euro sau pretul pieselor de schimb, al combustibilului ori pretul cu munca vie au crescut extraordinar in ultimii 4 ani, de cand nu s-a mai modificat pretul unei calatorii. Repet, in jumatate de an multi dintre operatori vor ajunge la faliment si nici in prezent nu se simt prea bine", a explicat Danel Goleanu reprezentantul companiei "TCF Imex", care detine drept de operare pe liniile de transport 16 si 17.