• amenzile date în ultima perioadă de Poliţia Locală şoferilor de maşini agabaritice care circulau pe Şos. Râmnicu Sărat au provocat un adevărat scandal • pe lângă firmele de transport, au protestat vehement în mediul on-line şi reprezentanţii societăţilor comerciale care îşi desfăşoară activitatea pe această importantă arteră economică a municipiului • la rândul lor, politicienii din opoziţie au criticat dur măsurile întreprinse de administraţia locală, pe care le consideră abuzive • liderul PNL Brăila, Alexandru Dănăilă, a afirmat într-o conferinţă de presă că instituirea de către primarul Dragomir a unei restricţii de tonaj pe Şos. Râmnicu Sărat şi obligativitatea achitării unei taxe pentru a se putea intra, totuşi, cu maşini grele pe strada respectivă i se pare “o mare prostie” • când a auzit aceste acuzaţii, primarul Marian Dragomir a reacţionat extrem de vehement, replicându-i în termeni duri lui Dănăilă că restricţia respectivă există de mai mulţi ani şi că ar fi trebuit să ştie asta în calitate de fost viceprimar • edilul-şef a recunoscut totuşi că, recent, a instituit restricţie de tonaj pe mai multe străzi din municipiu, altele decât Şos. Râmnicu Sărat
Câteva acţiuni derulate la sfârşitul lunii aprilie şi începutul lunii mai de Poliţia Locală pentru amendarea şoferilor care au condus autovehicule cu masa mai mare de 3,5 tone pe Şos. Râmnicu Sărat din Brăila au provocat reacţii pe reţelele de socializare, dar şi în mediul politic local. Pe lângă şoferii sancţionaţi, au reacţionat şi patronii sau angajaţii societăţilor comerciale care îşi desfăşoară activitatea pe această importantă rutieră a municipiului. Aceştia s-au plâns că restricţia de tonaj le afectează afacerile, deoarece nu îşi mai pot aproviziona în mod fluent depozitele şi spaţiile comerciale. La rândul lor, unii reprezentanţi ai firmelor de transport afirmă că până să fie amendaţi de Poliţia Locală nici n-au ştiut că trebuie să achite o taxă la Primărie pentru a putea intra cu maşini de mare tonaj pe Şos. Râmnicu Sărat sau alte străzi din oraş. Inclusiv pe adresa cotidianului nostru au fost trimise sesizări pe această temă. “Mă numesc Marius V. şi sunt angajat al unei societăţi comerciale de distribuţie produse alimentare din Brăila. Din 23 aprilie, Primăria Brăila a hotărât ca pe Şos. Râmnicu Sărat, unde sunt mai multe societăţi comerciale, să impună restricţie de 3,5 tone, ceea ce ne afectează implicit, fiind o societate de distrubuţie şi transport mărfuri. Pentru a putea ieşi cu maşina de 20 tone din incinta societăţii, trebuie să mergem la Primărie şi să achităm anumite taxe care variază în funcţie de tonaj. Administratorul firmei a spus că dacă nu ne mai putem desfăşura activitatea închide societatea. Aşa că, în loc să ne facem treaba în continuare, probabil vom merge la Oficiul forţelor de muncă să ne căutăm alte slujbe, din cauza birocraţiei şi legilor impuse fără preaviz sau consultare”, se arată în sesizarea primită de la cititorul nostru.
Tema restricţiei instituite pe Şos. Râmnicu Sărat, a amenzilor date de Poliţia Locală şi a taxelor impuse de Primărie a fost abordată, în urmă cu câteva zile, şi de conducerea PNL Brăila, principalul partid de opoziţie de pe plan local. “Legat de viziunea domnului primar şi de simplul fapt că oraşul este administrat doar de pe Facebook şi doar din birou, nimic din teren, am primit mai multe sesizări cum că Poliţia Locală a început să îşi facă planul de amenzi pentru transportatorii de mărfuri cu maşini de peste 3,5 tone. Asta în condiţiile în care foarte multe străzi din Brăila sunt restricţionate. Am rămas foarte surprins să văd că pe Şoseaua Râmnicu Sărat, o arteră principală, care, cel puţin de când ştiu eu, a fost o stradă comercială, iar toate locuinţele de acolo sunt oricum transformate în spaţii comerciale, transportul a fost limitat la 3,5 tone. Asta înseamnă că fiecare agent economic din zonă sau fiecare transportator care vrea să aprovizioneze trebuie să aducă nişte bani la bugetul local pentru a intra pe acea stradă. Nu pot să cred! Îţi doreşti dezvoltarea unor agenţi economici care să îţi aducă prin plusvaloare bani la bugetul local, iar tu îi sugrumi cu tot felul de taxe?! Asta înseamnă o lipsă de viziune şi lipsa unei strategii a modului în care doreşti să îţi dezvolţi oraşul!”, a spus indignat Adrian Tabarac, preşedintele organizaţiei municipale a PNL Brăila.
Prezent şi el la conferinţa de presă, fostul viceprimar Alexandru Dănăilă, actualul preşedinte al PNL Brăila, a fost, de asemenea, foarte critic faţă de această situaţie. “Poliţia Locală pune în aplicare dispoziţia primarului, iar primarul a dat o dispoziţie prin care a stabilit, mai nou, că, printre alte zeci de străzi, Şoseaua Râmnicu Sărat este destinată traficului uşor, de maşini civile. Asta când toată strada are angrouri, reprezentanţe, spaţii comerciale pe toată porţiunea... Din cunoştinţele noastre, în ultimele săptămâni s-au dat câteva zeci de amenzi pentru depăşirea greutăţii maxime admise pentru maşinile care transportă marfă. Deci Poliţia Locală, efectiv, stă la pândă şi urmăreşte oamenii. Ei şi-au făcut plan de amenzi pentru că nu mai au bani la buget! Să stai să amendezi fiecare maşină care intră în oraş, când oamenii nu ştiu măcar că acolo s-a instituit o nouă restricţie de greutate?! (...) Mi se pare o mare prostie. Au venit oamenii şi au spus că e vorba de Râmnicu Sărat. Nu mai e voie nici pe acolo cu trafic greu. Adică ai voie, dar trebuie să plăteşti în plus, iar strada aia arată ca după bombardament. Cred că din taxele acestea vor să plătească despăgubirile către firmele de asigurare care au dat în judecată Primăria pentru că s-au stricat maşinile în toate gropile din municipiu, altfel nu pot să îmi explic... E o nouă taxă!”, a spus Dănăilă.
Replică acidă din partea lui Dragomir
Referitor la discuţiile iscate în mediul on-line despre restricţia de tonaj de pe Şos. Râmnicu Sărat, dar mai ales referitor la acuzaţiile lansate de liberali, primarul Marian Dragomir a ţinut să precizeze că nu în mandatul său au fost impuse aceste restricţii şi că ele sunt valabile încă din 2008. Astfel, edilul-şef ne-a pus la dispoziţie două hărţi ale municipiului pe care sunt îngroşate cu roşu arterele pe unde este permisă circulaţia vehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone. Una dintre hărţi arată situaţia existentă în 2008, iar cealaltă situaţia actuală, din 2018. Atât pe harta din 2008 cât şi pe cea din prezent, Şos. Râmnicu Sărat nu figurează printre arterele pe unde este permis traficul greu. În baza acestei dovezi, primarul Marian Dragomir a lansat un atac virulent la adresa lui Alexandru Dănăilă, despre care spune că, în calitate de fost viceprimar, ar fi trebuit să ştie că pe Şos. Râmnicu Sărat există de zece ani o restricţie de tonaj. “Mi se parte o prostie ca viceprimarul Dănăilă, care avea calitatea de Preşedinte al Comisiei de Siguranţa Circulaţiei să nu ştie că această restricţie de peste 3,5 tone pe Şos. Râmnicu Sărat este de pe vremea lui şi nu a fost introdusă în mandatul meu. Vă imaginaţi cât de mult îl preocupau pe Dănăilă atribuţiile de serviciu dacă el a aflat de restricţie la un an de când nu mai este viceprimar? (...)Concluzia este că nu pot fi eu acuzat pentru restricţiile pe care nu le-a văzut timp de 6 ani ca viceprimar. Nu eu am instituit restricţia la care face referire. În calitatea lui de viceprimar a aşteptat doar ziua de salariu, fără să se implice în nimic concret şi cel mai penibil este că acum critică lucrurile care au fost sub directa lui coordonare fără a le observa la timp”, ne-a declarat primarul Dragomir.
Străzile unde a fost impusă restricţie de tonaj de către actualul primar
Edilul-şef admite totuşi că, în prima parte a acestui an, a impus restricţii de tonaj pe mai multe străzi din municipiu, printre care nu se află, însă, şi Şos. Râmnicu Sărat, unde această restricţie exista deja. “Este vorba despre străzi mici, cum ar fi Şcolilor, Ghioceilor, Tineretului, pe unde maşinile mari încurcă circulaţia”, ne-a precizat primarul.
De pe harta din 2018 pusă la dispoziţie de acesta observăm, însă, că au dispărut dintre arterele pe unde se poate merge cu maşini mai mari de 3,5 tone şi străzi precum Griviţei, o parte din Şos. Focşani, o parte din Şos. Baldovineşti, Str. Apollo, Str. Transilvaniei. Asta îngreunează mult posibilităţile de aprovizionare a unor agenţi economici, printre care se află şi mari centre comerciale, cum ar fi supermarket-uri precum “Praktiker”, “Kaufland”, sau “Market Carrefour” din zona Transilvaniei - Dorobanţilor. Edilul-şef precizează, însă, că inclusiv pe străzile unde a fost impusă restricţia de tonaj în acest an se poate circula în continuare cu maşini grele, cu condiţia să fie achitată o taxă de acces. Dragomir a ţinut să menţioneze că această taxă exista şi înainte, fiind valabilă pe arterele unde restricţiile de tonaj funcţionează de mai mult timp, cum este cazul Şoselei Râmnicu Sărat. Potrivit primarului, taxa de acces se încadrează între 7 şi 28 lei pe zi, funcţie de tonajul maşinii. “Se poate plăti pe zi sau se poate scoate un abonament pe o perioadă mai mare. Analizăm varianta posibilităţii ca această taxă să poată face şi prin SMS”, ne-a informat Marian Dragomir. Întrebat de reporterul nostru ce destinaţie au banii colectaţi în acest mod, primarul ne-a dat asigurări că sunt investiţi în repararea şi modernizarea străzilor din municipiu.
Tot de pe harta pusă la dispoziţie de Dragomir se poate observa şi că traficul greu a fost menţinut pe Calea Galaţi şi pe Str. Carantinei, în ciuda protestelor vehemente ale locatarilor acestor străzi, care au transmis către Primărie numeroase memorii în care se plâng că vibraţiile provocate de camioanele de marfă le distrug casele. Întrebată dacă are în plan să realizeze o centură ocolitoare a oraşului care să asigure accesul către zona portuară, pentru a putea scoate maşinile agabaritice şi de pe aceste străzi, conducerea Primăriei ne-a spus că, deocamdată, nu se mai ia în calcul o astfel de investiţie. Asta deoarece se aşteaptă construirea viitorului pod peste Dunăre, proiect ce ar urma să includă şi realizarea unor rute ocolitoare pentru municipiul Brăila.
Poliţia Locală a dat 16 amenzi pe Şos. Râmnicu Sărat, de la începutul anului
Conducerea Poliţiei Locale Brăila ne-a informat că, de la începutul anului în curs, pe Şos. Râmnicu Sărat au fost aplicate 16 sancţiuni pentru nerespectarea restricţiilor de tonaj. Valoarea însumată a acestor amenzi se ridică la 4.300 lei, fiind acordate totodată şi 32 de puncte de penalizare.