Conductorii de la serviciul de marfuri si calatori aflati in greva se opun modificarii timpului de lucru al agentilor, decizia trebuind sa se aplice din cauza necesitatii adaptarii la concurenta transportatorilor privati. Aceste modificari implica, spre exemplu, numarul maxim de ore de conducere, numarul de nopti lucrate aferente sau durata pauzelor.
Potrivit legii privind numarul minim de ore, care face referire si la declararea grevei cu 48 de ore inainte, Societatea Nationala a Cailor Ferate franceze (SNCF) a stabilit pentru zilele de greva un program precis al trenurilor, precizind care sint cursele anulate sau care au intirziere si afisind in avans garile.
Potrivit acestui program, circulatia este asigurata joi dimineata in proportie de 50 la suta pentru trenurile de mare viteza care fac legatura intre Paris si zona de vest a tarii, 75 la suta in zona de sud-est a tarii si 65 la suta pe trenurile care fac legatura intre diferitele regiuni.
Pe reteaua Thalys, spre Belgia, circulatia a trei trenuri de mare viteza (TGV) este anulata pentru joi si vineri dimineata, alte trasee fiind scurtate si anuntindu-se intirzieri de peste 30 de minute.
Traficul feroviar va fi asigurat, joi, in suburbiile pariziene, doar partial.