Touareg de Baragan | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Touareg de Baragan

Prefectul judetului si seful Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Braila, alaturi de toti ceilalti prefecti si sefi de ISU din tara, au primit de la minister cite o masina de teren, pentru a putea interveni in situatii de urgenta. Situatiile de urgenta ce pot aparea sint destul de clare - in general inundatii sau cutremure. Interesant este insa ca la astfel de catastrofe, in opinia Ministerului Administratiei si Internelor, nu se poate interveni cu orice masina de teren, asa ca a cumparat Touareg-uri de la Volkswagen. Pentru cei care inca nu stiu, desi sint convins ca sint extrem de putini astfel de oameni, Touareg este, inainte de a fi un vehicul de teren, o masina de lux, care costa cam 45.000 de euro - adica 1,5 miliarde de lei vechi. Nimic de zis, e o masina buna si poate fi folosita si pe ulite, dar acest autovehicul nu este in general destinat terenului accidentat - pe care s-ar presupune ca ar trebui sa circule in caz de, Doamne-fereste, se produce vreo inundatie, ci pentru deplasarea pe sosele. Oricit de 4x4 ar arata Touareg-ul, aceasta nu e o masina pe care s-o freci prin mlastinile de la Corbu Vechi ori prin Lacu Dulce. Si daca tot s-au gasit atitia bani pentru masini de teren, n-ar fi fost oare mult mai potrivite niste Land Rover-uri Defender, care sint chiar si mai ieftine?
Pe de alta parte, este chiar ironic ca niste vehicule denumite Touareg sa fie folosite la inundatii. Cum la fel de ironic este sa salvezi de la inundatii niste amarasteni cu un vehicul de lux, cu tapiterie din piele si alte asemenea acareturi, de 45.000 de euro, si a carui intretinere, dupa o astfel de operatiune de salvare, ar dubla practic pretul initial al masinii. Orice s-ar spune, Touareg nu e simbolul unei masini de interventie, ci simbolul luxului. Nu stiu a cui a fost ideea unei astfel de achizitii, nici care au fost criteriile care au stat la baza acesteia, dar cert utilitatea nu cred ca a fost punctul forte al analizei. Si nici pretul, dar ne-am obisnuit ca statul sa cheltuie aiurea banii, ca doar nu da de la el. Oare daca ar fi sa-l intrebi pe ministrul Blaga ce masina si-ar dori pentru a o folosi cu precadere pentru teren accidentat ori inundat, ar fi raspuns tot Touareg? Nu stiu daca cineva ar arunca asa usor 45.000 de euro pe o masina doar ca sa o foloseasca pe cimp. O singura utilitate vad acestor masini, in caz de catastrofe naturale: cu ele sa fie salvate, pe linga prefect, si primarul, preotul ori politistul din sat. Ca nea Ion din fundul ulitei tot cu caruta isi va gasi scaparea.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro