Tore Angioni este pictor si sculptor italian, autodidact, nascut in Sardinia. Despre el, Hugo Maracineanu a spus ca are abilitatea de a se exprima atit bidimensional cit si tridimensional. "Tore Angioni vine dintr-o lume sacra, care pentru noi, cei din spatiul latino-slav, este extrem de departata. Am incercat sa gasesc gena care l-a impins pe Angioni catre acest mod de manifestare foarte straniu. Semnele folosite de el sint simboluri locale folosite de populatia sardiniei, care locuia intr-un peisaj arid si in care principalele ocupatii erau agricultura, pescuitul si pirateria. Ostasul sardin a fost primul soldat mercenar. Acesti ratacitori plecau de acasa si lasau in urma lor familia. Soldatii lui Angioni amintesc de etrusci, iar mamele reprezentate amintesc de "Ginditorul de la Hamangia" sau de Zeita mama. In toate aceste elemente nu ne este prezentat sacrul, acesta este incifrat in simboluri. Un critic italian spune ca artistul redescopera elementele sacre ale artei moderne in simbolurile sacre ale artei antice. Tore Angioni vine cu o mentalitate in care se simte prezenta elementelor de legatura a unei familii vesnic dezmembrate, care se manifesta intr-un spatiu foarte mare. Sculpturile lui mi-au amintit de Vida Gheza", a spus Hugo Maracineanu. Foarte intresante au fost considerate si lucrarile in lemn, din perioada de inceput, unele fiind deja transformate in piese de dimensiuni mari in piete din Europa.
"Ma gindesc chiar sa organizez prima galerie de arta particulara din Braila"
In opinia artistului amintit, ceea ce ii apropie pe cei doi protagonisti ai vernisajului este talentul de a descoperi tehnici: pinza pictata cu cafea si cu coloranti naturali, pe care a intrat apoi cu tus sau tabloul realizat pe o pinza nepreparata. Toate sint incercari de inovare, dar care nu pierd drumul spre arta moderna la Tore Angioni. "Ion Voineagu insa se lasa furat de aceste tehnici, de ce poate sa nascoceasca incit nici nu mai conteaza ce vrea. In unele lucrari exploateaza universul necunoscut, interior, este o lume noua in care descopera structura materiei, ca la un moment dat sa-l fure dorinta de a intra in volum. Volumul sau insa sta intr-un cadru si il foloseste cu elemente care devin banale. Diversitatea tematicii, a felului in care pune problema, arata evolutia lui Ion Voineagu, astfel ca putem observa la amindoi artistii existenta unei dorinte fantastice de prelucrare, de ducere a mestesugului la sublim, insa diferenta intre rigoarea lui Tore si lirismul cromatic al lui Voineagu este foarte mare. De fapt, Tore Angioni ne-a adus o bucata dintr-o lume la care noi rar avem acces", a mai spus Hugo Maracineanu.
Ion Voineagu, pictor, specialist in decoratiuni, elev al lui Vespasian Lungu, a declarat la finalul vernisajului ca este hotarit ca aceasta vizita a lui Tore Angioni sa fie un inceput. "Sper sa mai vina si alti artisti italieni, sa facem schimburi culturale mai mari. Ma gindesc chiar sa organizez prima galerie de arta particulara din Braila, pe care sa scrie mare Tore Angioni si Ion Voineagu. Am sa fac ceva nou pentru Braila", a promis Ion Voineagu.