O alta problema discutata cu Ministerul Transporturilor, de aceasta data, dar ramasa in divergenta intre cele doua institutii, o reprezinta legea privind organizarea si exercitarea profesiei de arhitect, in conformitate cu care organizatia profesionala din domeniu stabileste onorarii de referinta. "Desi legea nu mai prevede obligatia respectarii onorariilor practicate de arhitecti, orice raportare la un nivel de referinta, orice recomandare facuta de un organism profesional presupune consultari anterioare intre membrii sai aflati in competitie, care pot avea ca efect coordonarea comportamentului lor pe piata", se mentioneaza in acelasi material al Consiliului Concurentei cu mentiunea ca subiectul in divergenta va face obiectul unei alte dezbateri.
Intilnirile organizate de Consiliul Concurentei cu reprezentantii mai multor ministere, precum si cu cei ai Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) si ai Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC) au avut ca scop atit lamurirea unor aspecte privind aplicarea legislatiei In domeniile concurentei si al ajutorului de stat, cit si rezolvarea unor probleme punctuale din domeniile specifice de activitate.
In Braila sint prea multe taxiuri
Cu privire la obiectiile ridicate de catre specialistii in domeniul concurentei, reprezentantul organizatiei locale a Camerei Taximetristilor, Dan Popa, a subliniat ca este de acord doar cu eliminarea obligativitatii stabilirii administrative a limitelor in ceea ce priveste tarifele practicate de taximetristi. In acelasi timp sursa citata a explicat ca se impune totusi implicarea autoritatii locale si a asociatiilor profesionale in domeniu in stabilirea numarului de autorizatii taxi. "La acest moment pe piata locala isi desfasoara activitatea circa 500 de taxiuri si este evident ca sint prea multe, iar efectul se vede: aglomerarea strazilor in oras, poluare, cozi in statiile de taxi. Deja oamenii nu mai fac bani, iar in situatia in care impozitele si taxele aferente desfasurarii acestei activitati sint ridicate exista tentatia de a nu raporta venituri, ceea ce inseamna evaziune fiscala", a precizat Popa, care de altfel administreaza o firma autorizata ca operator de taxi.