"Ne-am asumat solicitarea CE ca nivelul taxei sa fie compatibil cu valoarea de piata", a spus Vosganian.
El a precizat ca incasarile din taxa auto vor fi administrate de Ministerul Mediului.
Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi, urmind sa scada proportional cu vechimea, in cazul autovehiculelor cu aceeasi capacitate cilindrica si incadrate in aceeasi norma de poluare Euro, au declarat saptamina trecuta, agentiei Mediafax, surse guvernamentale.
Executivul a decis, saptamina trecuta, sa transmita Comisiei Europene o scrisoare continind modificarile pe care le propune in legatura cu modul de calcul al taxei de prima inmatriculare. Modul in care aceasta a fost aplicata anterior a nemultumit Comisia, care a apreciat ca taxa este discriminatorie in ceea ce priveste masinile mai vechi.
"Noul principiu pe care-l introducem in modul de calcul al taxei este acela ca vechimea converge cu deprecierea in cazul masinilor din aceeasi clasa Euro", au spus sursele citate.
Potrivit acestora, daca taxa actuala pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 4 si cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi este de putin peste o suta de euro, in noua formula pe care Executivul o propune Comisiei aceasta creste pina la mai mult de 400 de euro. In acelasi timp, ea scade o data cu vechimea masinii, ajungind ca acelasi automobil, dar vechi de doi ani, sa fie taxat cu o suma mai mica cu 15%.
In cazul unei masini noi Euro 4 cu motor de 1.600 de centimetri cubi, taxa de prima inmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmind sa scada progresiv in functie de vechimea masinii.
O masina de acelasi tip si cu motorizare de peste 1.900 de centimetri cubi va fi inmatriculata pentru o suma ce se apropie de o mie de euro.
Cele mai noi masini de tip Euro 3 cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi vor fi inmatriculate contra unei sume de aproape o mie de euro. Cuantumul scade si in acest caz in functie de vechimea masinii. Valoarea de aproximativ o mie de euro creste in cazul masinilor Euro 3 in functie de cilindreea motoarelor si scade apoi in cadrul fiecarei clase de motorizare in functie de vechime.
Acelasi mod de calcul este aplicat si in cazul celorlalte norme de poluare Euro, dar si in cazul masinilor non-Euro.
Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 de euro, fiind valabila in cazul unei masini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 de centimetri cubi veche de circa zece ani.
Datele prezentate nu sint valori definitive, ele urmind sa fie modificate usor.