• termenul de 31 octombrie fusese avansat de reprezentanţii societăţii în jurul datei de 15 septembrie, când deja fusese turnat primul strat de asfalt până la jumătatea tronsonului aflat în lucru • pe cealaltă jumătate, însă, carosabilul se află şi la ora actuală în stadiul de fundaţie • de vină pentru această întârziere ar fi, potrivit constructorului, câteva plăci de beton de pe vremea lui Ceauşescu, capace de cămin aflate pe aliniamentul noilor borduri • betonul turnat cu simţ de răspundere, în urmă cu zeci de ani, le-a dat de furcă rău de tot muncitorilor Tancrad, care cu greu au reuşit să îl spargă şi să îl îndepărteze de pe şantier • noul obiectiv pentru finalizarea lucrării a fost mutat pentru 30 noiembrie • oficial, Tancrad are termen până în luna martie 2019 pentru a termina acest contract
“Tancrad” nu a reuşit să finalizeze, până la 31 octombrie, asfaltarea integrală a porţiunii din Şoseaua Focşani aflată în proces de reabilitare şi modernizare, aşa cum promiteau reprezentanţii acestei societăţi în urmă cu circa o lună şi jumătate. Reamintim că, în jurul datei de 15 septembrie, atunci când se reuşise turnarea primului strat de asfalt pe jumătate din tronsonul aflat în lucru, respectiv de la intersecţia cu strada Comuna din Paris până la intersecţia cu strada Pictor Octav Băncilă, responsabilii lucrării dădeau asigurări că, până la sfârşitul lunii octombrie, se va ajunge cu asfaltul până la Şoseaua de Centură. Asta ar fi însemnat ca lucrarea să fie terminată cu mult înaintea termenului limită prevăzut în contract, respectiv luna martie 2019. Din păcate, “minunea” nu s-a întâmplat, porţiunea de pe Şoseaua Focşani cuprinsă între Str. P. Octav Băncilă şi Şoseaua de Centură fiind şi la ora actuală la stadiul de fundaţie, cu strat de piatră pe carosabil. Întrebaţi de ce nu şi-au respectat angajamentul, cei de la “Tancrad” ne-au explicat, ieri, că au apărut probleme neprevăzute pe şantier, care au făcut ca finalizarea lucrării să fie amânată cu cel puţin o lună. Astfel, abia pentru 30 noiembrie am putea spera ca Şoseaua Focşani să fie asfaltată complet, pe porţiunea cuprinsă între Str. Comuna din Paris şi Şoseaua de Centură.
De ce trebuie amânat termenul cu o lună? Responsabilii “Tancrad” ne-au explicat, ieri, că s-au întâmpinat mari greutăţi cu montarea bordurilor. “Pe aliniamentul bordurilor, am dat peste nişte capace de cămin din beton, turnate cu zeci de ani în urmă, pe vremea lui Ceauşescu. Erau plăci chiar şi de 14 metri pătraţi, foarte greu de spart. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care nu ne-am atins obiectivul de a finaliza această lucrare până pe 31 octombrie. Mutăm target-ul cu o lună, până pe 30 noiembrie, când sperăm să fim gata”, ne-a declarat şeful de şantier Laurenţiu Preda.
După cum se ştie, pentru executarea lucrărilor de pe Şos. Focşani firma “Tancrad” SRL Galaţi s-a asociat cu firma “Add Global Design” SRL, care a asigurat partea de proiectare. Cele două societăţi au câştigat, în primăvara acestui an, licitaţia organizată de Primăria Brăila, valoarea aprobată a contractului ridicându-se la 5.249.435,60 lei, cu TVA. Lucrările se derulează pe porţiunea cuprinsă între intersecţia cu Str. Comuna din Paris şi intersecţia cu Şoseaua de Centură şi vizează refacerea fundaţiei străzii, refacerea carosabilului prin turnare de covor asfaltic, resistematizarea trotuarelor şi spaţiilor verzi, prelungirea sistemului de canalizare pe toată lungimea străzii, precum şi lărgirea carosabilului la patru benzi, pe o lungime de 1.070 metri, de la intersecţia cu Str. Pictor Octav Băncilă până la Şoseaua de Centură. Până să înceapă acest proiect de modernizare, strada avea patru benzi doar între Str. Comuna din Paris şi Str. P. Octav Băncilă, restul până la Centură fiind doar pe două benzi. După finalizarea lucrărilor se va putea circula pe patru benzi până la Şoseaua de Centură.
Din păcate, aşa cum a mai precizat cotidianul nostru, proiectul are o hibă importantă, deoarece nu a prevăzut şi amenajarea unei parcări “în spic”, de-a lungul gardului cimitirului “Sf. Mina”, acolo unde, cu ocazia unor sărbători religioase, opresc foarte multe maşini. Reprezentanţii constructorului ne-au spus că proiectul s-a făcut în funcţie de banii alocaţi de municipalitate şi că realizarea unei parcări în dreptul cimitirului nu era acoperită de buget. Din câte se pare, Primăria a mers pe ideea că, odată carosabilul lărgit la patru benzi, şoferii vor avea posibilitatea să parcheze pe prima bandă. Asta va însemna, însă, ca prima bandă să nu mai poată fi folosită pentru trafic, aşa cum se întâmplă acum pe bulevardul Dorobanţilor!