Registrul Auto Român a verificat la Brăila, în colaborare cu Poliţia Rutieră, 317 vehicule, de la începutul anului în curs. Este vorba despre autoturisme, autoutilitare, motociclete şi remorci. Din totalul celor verificate, 82% au avut diferite probleme tehnice sau legate de documente. Astfel, la 67%, dintre vehiculele inspectate s-au găsit probleme ce puteau afecta securitatea rutieră, legate de proasta funcţionare a instalaţiei electrice de iluminare şi semnalizare, defecţiuni ale sistemului de frânare, starea necorespunzătoare a şasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri anormale în mecanismul de direcţie sau în articulaţiile punţilor faţă şi spate.
În ceea ce priveşte problemele legate de identificare, cum ar fi neconcordanţe între seria poansonată pe şasiu/caroserie şi cea din acte, schimbarea culorii autovehiculului sau a destinaţiei de utilizare, au fost găsite cu nereguli 6,94% dintre vehiculele verificate. Alte 21.21% erau neconforme din punct de vedere al dovezii de efectuare a inspecţiei tehnice periodice (dovezi de efectuare a ITP expirate sau false, lipsa actelor). În fine, la 8,2% dintre vehiculele oprite de inspectorii RAR s-au constatat depăşiri ale nivelului maxim admis de emisii poluante.
"Inspectorii RAR au descoperit şi nouă autovehicule care prezentau pericol iminent de accident, în special din cauza defecţiunilor periculoase constatate la sistemul de frânare şi la direcţie. În aceste situaţii, una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, care poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice la reprezentanţele Registrului Auto Român", se arată într-un comunicat de presă al RAR. În acelaşi comunicat se menţionează şi că în urma controalelor efectuate au fost aplicate 222 de amenzi, au fost reţinute şase permise de conducere şi 207 certificate de înmatriculare. Nu se precizează, însă, şi cuantumul amenzilor. "Sancţiunile sunt aplicate de Poliţia Rutieră, iar RAR nu are o evidenţă exactă a acestora", ne-a explicat Iza Tache Gherheş, purtătorul de cuvânt al RAR România.
Reprezentanţii RAR au mai ţinut să precizeze că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR - Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule susceptibile de a prezenta defecţiuni.