Francezii de la "Carrefour" pregătesc o expansiune pe piaţa brăileană de retail, prin deschiderea unui "mini-hypermarket" - gen magazin de cartier - chiar în Complexul Microhală (fostul complex alimentar tip autoservire) din cartierul Hipodrom. Inaugurarea ar urma să aibă loc undeva la începutul lunii iulie. Deja grupul a făcut paşi importanţi spre atingerea obiectivului şi a încheiat un contract de închiriere pe 10 ani a întreg spaţiului din respectivul complex, care aparţine omului de afaceri Ilie Paraschiv. Comercianţii din clădirea fostului complex alimentar au fost evacuaţi şi, în cursul săptămânii trecute, proprietarul a predat spaţiul chiriaşului pentru amenajarea viitorului magazin. De altfel, deja sunt postate mai multe anunţuri de angajare de personal ce ar urma să deservească noul magazin. În esenţă "Carrefour Market" este un concept la care francezii au achiesat din 2007, odată cu achiziţionarea lanţului de magazine "Artima" pe care le-au rebranduit un an mai târziu în "Carrefour Express", iar mai recent în "Carrefour Market".
La nivel naţional grupul francez are aproape 40 de astfel de supermarket-uri şi peste 20 de hypermarket-uri, dintre care unul deschis în 2007 la câţiva kilometri de Brăila, în apropierea localităţii Vărsătura.
Locuitorilor din zona Hipodrom - Obor li se pregăteşte un "mini-hypermarket" Carrefour chiar în incinta Complexului Microhală de pe strada Sf. Constantin. Este vorba despre un nou concept de retail pe care francezii de la "Carrefour" îl dezvoltă şi la Brăila, de data aceasta chiar în plin oraş. Asta, după ce în 2007 au intrat pe piaţa brăileană de retail odată cu inaugurarea hypermarket-ului de la ieşirea din oraş spre Viziru. Ilie Paraschiv, proprietarul de mai bine de 10 ani a complexului comercial din cartierul Hipodrom, a semnat actele pentru închirierea celor aproape 1.000 mp din zona Microhală, chiar în vecinătatea pieţei cu acelaşi nume. De altfel, aşa cum a explicat omul de afaceri, în cursul săptămânii trecute a predat spaţiul. "Înainte să mă hotărăsc să fac afacerea cu cei de la Carrefour, am avut discuţii şi cu alţi retaileri cunoscuţi la nivel naţional şi european care m-au abordat, fiind interesaţi să închirieze pentru realizarea unui magazin de cartier după acelaşi concept de magazin tip supermarket. Până la urmă, francezii au oferit preţul cel mai avantajos. Nu vă pot spune suma pentru că sunt legat de un contract de confidenţialitate. Le-am oferit 3 spaţii şi l-au ales pe acesta din Microhală, dar mai avem discuţii şi pentru celelalte două spaţii pe care le deţin în oraş şi care se pretează la genul ăsta de magazine. Contractul de închiriere pentru Microhală este pe o perioadă de 10 ani. Din câte am înţeles ar dori să deschidă magazinul undeva la începutul lunii iulie", ne-a declarat Ilie Paraschiv. Întrebat ce s-a întâmplat cu agenţii economici chiriaşi în complexul respectiv, sursa citată a explicat că majoritatea au ales să se mute în celelalte complexe comerciale proprietatea sa, adică "Pistruiatu'" şi "Eurostil".
Rămâne de văzut, totuşi, care va fi impactul deschiderii noului magazin asupra comercianţilor din piaţa Microhală întrucât, în mare parte, produsele oferite de aceştia se vor găsi şi în viitorul supermarket. Cel mai probabil, diferenţa o va face preţul, acesta fiind de altfel principalul argument al pieţarilor atunci când vor lupta să-şi păstreze clienţii.
Magazinul va avea o gamă de circa 6.400 de produse
Reporterii "Obiectiv" au încercat să obţină mai multe detalii chiar de la grupul francez "Carrefour" despre proiectul de la Brăila, însă compania nu a fost darnică în informaţii: "Vă mulţumim pentru interesul faţă de Carrefour. Grupul Carrefour va deschide în Brăila un magazin tip supermarket. Vom reveni cu detalii ulterior, când vom anunţa deschiderea. Mulţumim pentru înţelegere. Cu stimă, Echipa Carrefour". Totuşi, o zappare pe Internet cu privire la conceptul "Carrefour Market" a schiţat în linii mari proiectul pe cale de implementare. De obicei, modelul comercial se axează pe o gamă de aproximativ 6.400 de produse, iar oferta include peste 1.000 articole marca proprie Carrefour, la acelaşi preţ ca în hypermarket. De obicei, noile magazine au o suprafaţă de vânzare de 600 - 700 de metri pătraţi deservită de o echipă de circa 50 - 60 de angajaţi. Aşa cum se prezintă pe pagina de web a companiei franceze, "Carrefour Market" este o nouă formă de comerţ, diferită de conceptul hypermarket, având printre atribute proximitatea - magazinul este amplasat chiar în oraş spre deosebire de hypermarket care este la câţiva kilometri distanţă de oraş, precum şi rapiditatea la case ("ne angajăm să fie un maxim de 3 clienţi la o casă, prin deschiderea unei case suplimentare, dacă este cazul", după cum se arată în materialul de prezentare).
În afară de marca proprie Carrefour, magazinul va oferi spre vânzare o gamă diversificată de produse (lactate, articole de băcănie, congelate, măcelărie, mezeluri, semipreparate, băuturi, bricolaj, cosmetice, articole de uz casnic, articole pentru bebeluşi), inclusiv legume şi fructe ori produse bio şi dietetice.
Retailerul francez a intrat pe segmentul de supermarketuri prin achiziţia, în octombrie 2007, a 21 de supermarketuri "Artima" de la fondul de investiţii "Enterprise Investors", pentru 55 de milioane de euro. În 2008, "Carrefour" a rebranduit majoritatea magazinelor "Artima" în "Carrefour Express" şi mai nou, "Carrefour Market". În prezent, "Carrefour" operează în România peste 20 de hypermarket-uri şi peste 30 de supermarketuri.