Variantele de subiecte au fost realizate de Serviciul National de Evaluare si Examinare, iar in ziua examenului scris se va alege, prin tragere la sorti, numarul variantei de subiect. Acestea au fost concepute in conformitate cu programele scolare si cu cele de examen. Intr-un comunicat al Ministerului Educatiei se precizeaza ca fiecare varianta contine probleme sau intrebari cu grade diferite de dificultate, pentru a permite evaluarea corecta a performantelor candidatului si ca formularea subiectelor s-a realizat astfel incit sa angajeze capacitatile de analiza si sinteza, precum si creativitatea candidatilor. Gradul de complexitate a variantelor corespunde continutului programelor scolare, permitind rezolvarea in timpul alocat examinarii.
Ministerul Educatiei si Cercetarii supune variantele publicate unei dezbateri publice, pina la data de 16 februarie, care sa dea prilejul tuturor celor interesati sa atraga atentia cu privire la itemii ale caror solutii sint dependente de interpretare. In acest scop, Inspectoratele Scolare Judetene vor realiza pilotarea itemilor. Daca se vor semnala cazuri de subiecte care necesita reformulari, variantele respective vor fi revizuite, urmind ca forma definitiva a acestora sa fie publicata in data de 17 februarie.
Pentru a asigura acces la variantele publicate, inspectoratele scolare se vor preocupa de crearea, pina in data de 22 ianuarie, a cadrului logistic pentru ca unitatile scolare, cadrele didactice si elevii sa le poata consulta.
Publicarea in termen util a variantelor de subiect asigura o mai mare transparenta a sistemului de evaluare, dar si posibilitatea elevilor de a-si organiza eforturile de pregatire pentru examen. La rindul lor, cadrele didactice vor avea repere mai clare, precum si un material util pentru perioadele de fixare si consolidare a cunostintelor elevilor pentru examene, se mai precizeaza in comunicatul ministerului.
Numarul mare de variante concepute ofera, pe de o parte, un instrument performant de autoevaluare si, pe de alta parte, descurajeaza incercarile de abordare a examenului prin memorarea rezolvarilor. Dupa data de 19 februarie, subiectele vor fi publicate in brosuri si distribuite in mod gratuit scolilor.