Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Strada Mihai Eminescu nu va deveni prea curind artera rutiera

Reabilitarea strazii Mihai Eminescu va mai dura mult si bine, iar termenul de finalizare dat de primarul Constantin Cibu - "pina in luna decembrie" - nu va fi valabil pentru anul 2008, asa cum nu a fost valabil nici pentru anul 2007. Este convingerea presedintelui Consiliului Judetean Braila, Gheorghe Bunea Stancu, declarata ieri, in cadrul unei conferinte de presa. Stancu a precizat ca are intentia sa ajute cit poate la derularea acestui proiect, insa problema tine de momentul inceperii propriu-zise, nu de cel al finalizarii. Seful CJ a inceput prin a spune ca a avut mai multe intilniri cu primarul Constantin Cibu, pe tema reabilitarii strazii amintite, ca la ultima s-a ajuns chiar la o intelegere intre acesta si seful UIP, Ionel Cindea, pe tema modului in care se poate accepta introducerea circulatiei rutiere pe artera pietonala: "Domnul primar ramine pe varianta pe care a anuntat-o, iar eu sint de acord cu punctul de vedere al acestuia, cu o singura conditie: sa respectam legislatia in vigoare. Trebuie deci sa avem expertize pentru cladirile de acolo, sa avem avizul de la Cultura, sa avem avizul politiei, pentru ca, pina la urma, cei de la Circulatie sint cei care gestioneaza fluxul si, nu in ultimul rind, aprobarea consilierilor municipali, pentru ca o strada care este pietonala sa fie deschisa circulatiei rutiere. Domnul Candea a acceptat acest punct de vedere, am discutat, am stabilit. Domnul Candea nu este de capul lui, trebuie sa faca ce este bine pentru oras, si daca se constata ca pentru oras este bine ca strada Mihai Eminescu sa aiba sens unic de circulatie, foarte bine. Nu are nimeni ceva impotriva. Singura problema este ce se intimpla cu cladirile care sint de-a lungul acestei strazi, ca sint unele care stau sa cada, si eu cred ca trebuie inceput de aici. Avem si un program european care se numeste “Urban”, se pot trage in jur de 50 de milioane euro, dar problema este ca acestea nu mai sint imobilele Primariei. Daca ar fi dupa mine, eu as zice “A cui este cladirea? A lui X. Da? In trei luni, daca nu incepe lucrarile de reabilitare, amenda!”".

"Poti sa ai cea mai buna marfa, daca vinzi intr-un gang, nu ai clienti"

Stancu a mai spus ca primarul Cibu a acceptat si el sa parcurga acesti pasi si sa obtina avizele mentionate. El a precizat ca incerca, in cursul zilei de astazi, sa aiba o noua intilnire cu primarul, pe tema reabilitarii strazii Eminescu, dat fiind ca este hotarit sa se implice in ducerea la bun sfirsit a proiectului: "Sa vedem cu ce putem ajuta, cu un sfat, cu un telefon, pentru ca municipiul Braila este totusi in judetul Braila. Si atunci, daca rolul nostru este de a coordona activitatea administratiei publice locale, mi se pare normal sa avem imixtiuni si in ceea ce priveste acest proiect important".
Deputatul PSD Mihai Tudose, insa, este de parere ca ideea de a deschide strada Mihai Eminescu pentru circulatia rutiera este una proasta: "In conditiile in care in toate orasele UE exista o strada pietonala, unde se evita poluarea facuta de masini, nu au voie nici macar masinile electrice, in conditiile in care acesta este trendul in lumea civilizata, in conditiile in care avem si noi la Braila o unica strada de acest tip, Primaria vrea sa bage masini pe ea. Degeaba vine lumea si spune “mai, stai ca uite, cad cladirile mai, nu asta-i trendul, mai, nu asta era proiectul!”, el vrea masini. Este absolut frustrant! Explicatiile date de primarul Cibu, cum ca se pling comerciantii ca nu le mai merg afacerile, pentru ca nu mai este vad, nu stau in picioare, din punctul meu de vedere. Poti sa ai cea mai buna marfa, daca vinzi intr-un gang, nu ai clienti. Pentru ca strada Mihai Eminescu asa arata acum, ca un gang. Chiar si barbatii au un sentiment de neliniste si de nesiguranta cind merg pe strada Eminescu, pentru ca aceasta arata ca un film american, pustie, cu ciini, cu persoane dubioase. Si mai e ceva: haideti sa fim seriosi, e suficient sa permiti accesul unui tip de autovehicule, ca sa intre toate. Uitati-va ca si acum, cind nu este permis accesul masinilor pe strada Mihai Eminescu, e plin de masini acolo. Ca asa-i la noi, in Romania. Le dai voie la alea de o tona si ai masini de 40 de tone care trec pe acolo".
Senatorul Aurel Simionescu a amintit si despre un proiect lansat in perioada campaniei electorale din anul 2004, cind se vorbea despre o zona de galerii comerciale: "A existat un proiect pe care noi l-am expus in legatura cu transformarea partii din strada Mihai Eminescu, de la Piata Traian pina la Golesti, in galerii. Se discuta despre acoperirea zonei in sticla, am avut atunci si diverse fotografii, un proiect de urbanism, astfel incit zona sa fie atractiva si din punct de vedere urbanistic, dar si din cel al posibilitatii de a expune diferite tipuri de marfa si organizarea unor mici gradini de vara. Nu inventam noi nu stiu ce minuni, sint lucruri care se intimpla in alte locuri din lume".
Intrebat cum vor vota consilierii municipali PSD, in cazul in care se va pune in discutia CLM aceasta chestiune, Gheorghe Bunea Stancu a admis ca este foarte posibil ca acestia sa voteze impotriva: "Nu-i mare lucru sa votam impotriva. Vom analiza si vom vedea cum se va vota. Ca sa fiu pe deplin sincer, parerea mea este insa ca nu va trece acest proiect, cu introducerea circulatiei rutiere, pentru aviz, la Directia pentru Cultura. Nimeni nu va da acest aviz. Numai sa faci expertiza la toate cladirile de pe strada Mihai Eminescu ia o gramada de timp. Nimeni nu-ti face o artera rutiera, daca nu ai expertiza cladirilor astea care au peste 100 de ani. Hai sa fim seriosi! Consilierii locali isi iau ei raspunderea sa se intimple sa cada o cladire, din cauza vibratiilor cauzate de circulatia rutiera in zona? Cine are curajul sa-si ia raspunderea asta, daca nu are la baza o expertiza? Parerea mea este ca e vorba de o chestie de lunga durata".




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii