Strada cu ghinion și ”conducta-pericol” | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
Asfaltări în cartierele Chercea și Catanga. Din 52 de străzi, una a rămas restantă

Strada cu ghinion și ”conducta-pericol”

• la mai bine de un an după ce a demarat proiectul de modernizare a tuturor străzilor din Chercea, toate străzile vizate sunt gata, cu excepția uneia: Str. Neagoe Basarab, care până zilele trecute a rămas tot cu aspect de uliță de mahala • locatarii erau frustrați când vedeau că toate străzile din jur sunt gata, numai a lor nu • săptămâna trecută, au avut speranțe că ”iese soarele și pe strada lor”, după ce au reapărut utilajele, iar o echipă de muncitori s-a apucat de treabă • numai că mai e mult până departe... • lucrările nu au început efectiv ci doar a ieșit la iveală de ce strada a rămas cu restanțe până acum: o conductă de mari dimensiuni ar fi fost îngropată prea aproape de suprafață și nu permite realizarea fundației pentru noul carosabil • locatarilor li s-a explicat că acea conductă trebuie repoziționată, iar operațiunea ar fi destul de complexă și necesită mare atenție, pentru că o avarie cât de mică ar produce mari probleme

 

În luna mai a anului trecut, Primăria Brăila anunța că vor fi demarate lucrările pentru modernizarea ultimelor 52 de străzi din cartierele Chercea și Catanga care încă nu erau asfaltate. Investiția, făcută prin Programul Național de Investiții "Anghel Saligny", a avut alocate 6,25 milioane de euro, bani de la Ministerul Dezvoltării, deci de la bugetul de stat. Firma "Micatis" SRL Brăila a fost constructorul desemnat prin licitație pentru implementarea acestui proiect care a prevăzut ca pe cele 52 de străzi să se asfalteze partea carosabilă, să fie reamenajate trotuarele și spațiile verzi și să se monteze canalizare acolo unde încă nu existau astfel de rețele subterane. Lucrările au început efectiv în iunie 2023 și aveau 12 luni termen de finalizare, deci ar fi trebuit să fie gata până în vara anului trecut. La finalul anului trecut, firma ”Micatis” încă mai lucra pe câteva străzi din Catanga, în timp ce în cartierul Chercea toate străzile incluse în proiect erau gata. Toate cu excepția uneia: strada Neagoe Basarab, pe porțiunea cuprinsă între străzile Ana lpătescu și Vasile Pârvan. Pe tronsonul de stradă respectiv, lung de câteva sute de metri, carosabilul a rămas din pământ acoperit cu un strat de pietriș, plin de gropi și denivelări. Când ploua, strada se umplea de noroaie, când nu ploua se ridicau nori de praf după fiecare mașină. Iar asta îi umplea de frustrări pe locatarii străzii Neagoe Basarab, care vedeau că pe toate străzile din jur s-a turnat asfalt și totul e bine și frumos, în timp ce strada lor arata în continuare ca o uliță de mahala. Iar frustrarea a fost cu atât mai mare cu cât echipele de lucru ale firmei ”Micatis” dispăruseră din peisaj de câteva luni și nu dădeau niciun semn că ar intenționa să revină pentru a termina treaba și pe această stradă. ”A rămas singura stradă din zonă fără asfalt și nu ne explică nimeni ce se întâmplă, de ce nu s-au finalizat lucrările și aici. A trecut vara, trece toamna, vine frigul, vin ninsorile, deci nu mai e nicio șansă să se mai facă ceva până la primăvară. O să trecem încă o iarnă prin noroaie, de parcă noi nu plătim impozite la fel ca toți ceilalți brăileni!”, se plângea, în luna decembrie, unul dintre locatarii străzii Neagoe Basarab, care ne-a și adus la cunoștință situația de pe această stradă.

Frustrarea locatarilor a dat semne că e pe cale să se încheie, săptămâna trecută, când pe tronsonul de stradă nefinalizat au apărut câteva utilaje care au început să facă săpături. Pe jumătate supărați că se sapă în plină iarnă, când vremea se poate strica în orice moment, oamenii se bucurau, totuși, că, în sfârșit, începe să se vadă luminița de la capătul tunelului și pentru strada lor... Numai că s-a dovedit că lucrurile sunt mult mai complexe, iar șansele ca lucrarea să fie finalizată complet cât mai rapid, inclusiv cu turnarea covorului asfaltic, sunt foarte reduse.

 

Explicații...

Am încercat să aflăm de la autoritățile locale de ce a rămas neasfaltată  strada Neagoe Basarab până la această dată și de ce au început lucrările abia acum, în plină iarnă. Sub rezerva anonimatului, un reprezentant al Primăriei ne-a informat că pe strada în cauză exista o problemă legată de rețelele subterane de apă și canalizare. Concret din informațiile obținute pe surse, țevile ar fi fost îngropate de către echipele de lucru ale Companiei de Utilități Publice ”Dunărea” la o cotă mai ridicată decât cea prevăzută în normative. Din acest motiv, firma ”Micatis” ar fi refuzat să înceapă săpăturile pentru fundația carosabilului, ca să nu deterioreze conductele de apă și canalizare. Cei de la ”Micatis” nu voiau să se întoarcă cu utilajele pe strada Neagoe Basarab până când la fața locului nu vine și o echipă de la CUP ”Dunărea” care să indice cu exactitate traseul rețelelor subterane și dacă acestea sunt îngropate mai jos de 60 de centimetri, adâncimea la care trebuie săpată fundația străzii.

Iar dacă toată vara și toamna echipele de lucru ale ”Micatis” și CUP ”Dunărea” n-au reușit să își dea întâlnire pe strada Neagoe Basarab pentru a vedea ce e de făcut acolo, iată că minunea s-a întâmplat, în sfârșit. Săptămâna trecută, la scurt timp după începerea săpăturilor, Aurel Gropeneanu, patronul firmei ”Micatis” ne-a declarat că se fac decopertări pentru a se vedea cu exactitate care este treaba cu conductele subterane și dacă acestea trebuie îngropate mai adânc sau nu. Patronul Micatis ne-a spus că, în funcție de rezultatul acestor sondaje, se va decide dacă pot începe lucrările la fundația străzii sau e nevoie să fie repoziționate conductele. ”O să rezolvăm și această stradă, nu rămâne neasfaltată”, a dat asigurări Aurel Gropeneanu.

Pe teren, săptămâna aceasta, s-a așternut din nou liniștea. Ieri, utilajele nu se mai aflau în peisaj. Asta după ce, săptămâna trecută, au decopertat întreg tronsonul de stradă care trebuie modernizat. Cu ocazia acestor săpături, locatarii au aflat care e de fapt problema și ce trebuie făcut înainte de a se putea trece la realizarea fundației și la turnarea efectivă a asfaltului. Astfel, a ieșit la iveală că pe traseul străzii Neagoe Basarab trece o conductă de mari dimensiuni, care ar  alimenta cu apă stația CUP ”Dunărea” din zona Apollo. ”Pe conducta asta e presiune, nu glumă, iar dacă ar fi avariată ar fi deranj mare, s-ar inunda toate casele de pe stradă. Cică trebuie îngropată mai adânc, ca să se poată asfalta strada. Așteptăm să vedem ce se întâmplă, când or să se apuce de treabă. Deocamdată au oprit iar lucrările. Să sperăm că nu o să stăm cu strada săpată până la anul pe vremea asta, că la felul cum se prezintă acum nu se mai poate circula pe ea, nici Pompierii sau Salvarea nu au cum să intre în caz de ceva...”, ne-a spus un locatar pe care l-am găsit, ieri, la fața locului.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro