* este vorba despre străzi din cartierul Chercea inundate după ploaia de joi seara, deși au fost modernizate în urmă cu doar câteva luni sau săptămâni * probleme cu apa care băltește pe străzi sau în intersecții au fost în multe alte zone din oraș
După ploaia consistentă de joi seară, multe străzi din municipiul Brăila au fost efectiv inundate. Și nu este vorba doar despre străzi neasfaltate și neconectate la sistemul de canalizare, unde astfel de fenomene au devenit deja o obișnuință. Din păcate, vorbim inclusiv despre foarte multe străzi asfaltate, unde pantele de scurgere și felul cum au fost dispuse gurile de canalizare s-au dovedit, încă o dată, deficitare. Problema este cu atât mai gravă cu cât astfel de situații au apărut inclusiv pe străzi unde lucrările de asfaltare s-au încheiat recent, în urmă cu doar câteva luni sau chiar săptămâni. Este vorba despre acea zonă din cartierul Chercea unde este în curs de implementare un proiect de modernizare a infrastructurii rutiere. Practic, 35 de străzi au fost incluse la asfaltare, investiția ridicându-se la 12,6 milioane de lei, fără TVA. Lucrările sunt executate de firma ”Tancrad” care, din nou, este acuzată că nu face treabă de calitatate. Asta după ce mai multe dintre străzile abia asfaltate s-au umplut de apă joi seară. Problema a fost consemnată inclusiv de reprezentanții Primăriei Brăila, mai exact de conducerea Direcției Tehnice. Directorul Marius Termegan ne-a declarat că a fost personal la fața locului, joi seară, și a constatat că mai multe străzi, precum 9 mai sau Victor Vârcolici, dar și câteva intersecții, erau sub apă. ”În consecință, o echipă de la Direcția Tehnică a verificat, vineri dimineață, stradă cu stradă, iar toate deficiențele constatate au fost aduse la cunoștința constructorului, cu solicitarea să fie remediate în cel mai scurt timp posibil. Este vorba despre deficiențe de realizare a lucărilor – pante necorespunzătoare -, dar și despre neglijență, pentru că mai multe gaigăre situate în intersecția străzilor, care ar fi trebuit să preia apele pluviale, erau înfundate cu moloz sau alte materiale de construcții rămase în urma desfășurării lucrărilor. Sperăm ca măcar aceste gaigăre să fie desfundate cât mai repede, pentru că se anunță alte câteva zile ploioase și nu vrem să se mai repete aceste incidente cu străzile pline de apă”, ne-a declarat directorul Termegan. Acesta spune că, în alte zone din oraș, cum ar fi Șoseaua Râmnicu Sărat, în zona podului de cale ferată, sistemul de canalizare nu a putut face față șuvoaielor de apă, deoarece gurile de canalizare începuseră să refuleze. ”Asta ține de capacitatea canalizării de a prelua apa pluvială, nu de felul cum este făcut carosabilul”, a precizat șeful Direcției Tehnice din cadrul Primăriei. De altfel, astfel de situații se întâmplă frecvent în anumite zone din municipiu, cum ar fi cartierul Radu Negru, unde canalizarea refulează după fiecare ploaie mai serioasă. După ploaia de joi seară, așa s-a întâmplat, ca de obicei, în intersecția străzilor George Enescu și Castanului, potrivit unei reclamații primite pe adresa redacției.
Tot pe adresa redacției noastre am primit sesizări legate și de alte zone ale orașului, unde apa a băltit pe străzi. De exemplu, o cititoare ne-a transmis imagini cu bălți de 15 – 20 cm adâncime de pe strada Bastionului, despre care spune că a fost asfaltată anul trecut. Directorul Termegan susține, însă, că Bastionului a beneficiat doar de lucrări de întreținere, nu de lucrări mai ample, de modernizare, care presupun inclusiv intervenții asupra planeității carosabilului.
Șeful Direcției Tehnice recunoaște, totuși, că există deficiențe legate de felul cum înțeleg unii dintre constructorii să execute lucrările pe care le câștigă la licitații. Acesta a dat, însă, și exemple pozitive. ”O lucrare executată ca la carte, ca să zic așa, este cea de pe Aleea Culturii din cartierul Viziru, unde a lucrat firma DP Farox Project SRL București”, ne-a declarat Termegan.