Spiritul comercial al Craciunului | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Spiritul comercial al Craciunului

Craciunul, acea sarbatoare in care se presupune ca oamenii trebuie sa fie mai buni, sa ofere iubire si care aduce familia impreuna, a fost invaluit intr-un spirit puternic comercial. Astfel, in loc de sentimente purificatoare, Craciunul ne izbeste cu opulenta luminilor colorate ce decoreaza orasul si cu super ofertele specifice sarbatorilor.
Nici nu se string bine steagurile puse pentru 1 decembrie - o alta sarbatoare pe patul de moarte din sufletul romanilor - ca toate magazinele, de la hypermarket-uri la buticuri gem sub asaltul super ofertelor gen "2 ^ 1 gratis" si a Mos Craciunilor de plus, a renilor sau a oamenilor de "zapada". Companii producatoare de suc, dulcuri, telefonie mobila, pantofi sau orice altceva, toate cu mic cu mare, s-au adunat sa serbeze spiritul comercial al Craciunului, lipind in geamuri sloganuri care de care mai stralucitoare, facute sa-ti ia ochii. Luna decembrie imi pare a fi facuta pentru ca producatorii s-o ia razna, sa innebuneasca gindindu-se ce afis atragator sa mai faca, ce cuvinte "fermecatoare" sa mai inventeze.
Si cum romanii, fie ca-i criza, fie ca nu, n-ar putea sa ramina impasibili la asemenea oferte, transforma si ei Craciunul (de data asta in ipostaza de clienti) intr-un motiv de a-si umple burtile. Parca doar de asta e Craciun, ca sa mincam si sa ne uitam la emisiuni proaste la tv, cu marile vedete autohtone. Pe linga asta, colindatorii incep si ei sa se imputineze, asa ca sarbatoarea ramine cu prea putini vestitori.
Craciunul nu mai conteaza ca traditie, parca a fost decojit de semnificatii, de tot ceea ce era pur si frumos in sarbatoare. Iar natura se arata si ea destul de potrivnica, afara nu vrea sa ninga, in schimb ploua mohorit, parca sa pastreze acest "farmec" comercial, dar atit de urit, al Craciunului.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro