Potrivit unei ordonante a Guvernului, soferii de tir care nu respecta perioadele de conducere, pauzele si timpul de odihna risca amenzi cuprinse intre 1.000 si 10.000 lei, aceleasi sanctiuni aplicindu-se si in cazul in care aparatul de inregistrare al activitatii vehiculului (tahograful) nu este utilizat. Totodata, Guvernul a stabilit ca timpul total de lucru in cadrul unei saptamini sa fie pentru ei de maximum 48 de ore. Perioada de lucru poate fi prelungita pina la 60 de ore cu conditia ca, pentru orice perioada de 4 luni consecutive, media timpului de lucru saptaminal sa nu depaseasca 48 de ore. Lucratorii mobili pot lucra cel mult 6 ore fara a avea perioada de repaos. Pauza va fi de cel putin 30 de minute, daca timpul total de lucru este de 6 pina la 9 ore, si de 45 de minute, daca timpul total de munca depaseste 9 ore. Pauzele pot fi impartite in perioade de maxim 15 minute. Daca lucratorul mobil munceste in intervalul orar 00.00-07.00, timpul de munca zilnic nu poate depasi 10 ore in 24 de ore, indiferent de numarul de ore lucrate in aceasta perioada. De pastrarea evidentei timpului de lucru al soferilor de tir sint obligati sa se ocupe operatorii de transport rutier, care trebuie sa pastreze inregistrarile pentru o perioada de 2 ani si sa elibereze lucratorilor mobili, la cerere, copii ale inregistrarilor cu privire la timpul de lucru.
De asemenea, personalul cu atributii de control va merge si la sediile intreprinderilor si operatorilor de transport rutier pentru a verifica daca se respecta prevederile europene in domeniu.
Totusi, pentru a face pauze, soferii de tir au nevoie si de spatii
adecvate unde vehiculele pot stationa fara a afecta circulatia rutiera. De acest lucru se va ocupa Ministerul Transporturilor, prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, care va lua masuri ca, la proiectarea si constructia drumurilor noi, precum si la reabilitarea sau modernizarea drumurilor existente, pe care le administreaza, sa se realizeze pe marginea drumurilor respective refugii ce vor fi utilizate atit pentru punerea in aplicare a prevederilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto, cit si pentru desfasurarea activitatilor de control. Ordonanta Guvernului prevede ca, incepind cu 1 ianuarie 2008, sa fie verificate in trafic, anual, cel putin 30% din totalul zilelor de lucru ale conducatorilor. Cel putin 50% din numarul acestora vor fi verificati la sediul intreprinderilor de transport rutier. Rezultatele controalelor vor fi centralizate de catre Autoritatea Rutiera Romana si transmise la fiecare 2 ani Comisiei Europene.