• licitaţia pentru achiziţia primelor 18 astfel de staţii este programată pentru ultima săptămână din septembrie • valoarea estimată a contractului care acoperă partea de proiectare şi execuţie a viitoarelor staţii de autobuz este de circa 170.500 euro, fără TVA, adică undeva la aproape 9.500 euro bucata • planul primarului Marian Dragomir este ca, începând din 2019, aceste staţii moderne să primească şi dotări de ultimă generaţie gen panou cu afişaj electronic, camere video şi sistem de comunicaţii
Municipalitatea a făcut pasul decisiv în implementarea proiectului investiţional vizând montarea în oraş a staţiilor de autobuz SMART promise de primarul Marian Dragomir în campania electorală de la alegerile locale din iunie 2016. Mai exact, autoritatea locală a lansat în SEAP (sistemul electronic de achiziţii publice) procedura achiziţiei publice, cu două componente - proiectare şi execuţie - a unui lot de 18 staţii de îmbarcare/debarcare călători pentru transportul public local. Potrivit datelor din anunţul de participare, valoarea estimată a contractului este de 790.667,91 lei fără TVA, adică echivalentul a circa 170.500 euro, de unde ar rezulta un preţ estimat pentru fiecare Smart Sity de aproximativ 9.500 euro. Potrivit caietului de sarcini, interesant de precizat este că la această valoare intră doar dotările “Basic”, urmând ca eventualele upgrade-uri ulterioare să se facă într-o a doua etapă. Mai detaliat, în funcţie de prevederile bugetare alocate, staţiile de îmbarcare - debarcare călători pot fi dotate suplimentar cu următoarele echipamente: totem publicitar (ecran două feţe, 72 inch, cu soft inclus pentru afişaj electronic 2 sau 4 rânduri şi zonă publicitară), cameră supraveghere wide angle, Edge recording şi sistem comunicaţii staţie inclus în totemul publicitar (router, AP, PoE, dual SIM, switch industrial).
În primă fază, se vor executa staţiile pe structură metalică având feţele laterale şi spatele acoperite. Elementele structurale vor fi îmbrăcate în foaie de aluminiu, cu excepţia grinzilor acoperişului, care vor fi parţial aparente şi realizate din inox satinat. Staţiile vor prezenta zone transparente realizate din sticlă securizată şi zone opace, din foaie aluminiu. Peretele lateral este din structură metalică îmbrăcată în foaie de aluminiu şi sticlă securizată, iar celălalt perete este opac. În ce priveşte mobilierul, acesta va fi adecvat funcţiunii, rezistent la vandalism, realizat din metal şi dimensionat de aşa natură încât să permită accesul în staţii a persoanelor imobilizate în fotoliu rulant. În plus, vor fi dotate şi cu o casetă pentru afişajul hărţii de transport local. Sistemul de iluminat este prevăzut cu corpuri de tip plafonieră cu sursă Led.
Staţiile vor avea următoarele dimensiuni: înălţime între 2,5 şi 2,8 metri, lăţime de 1,3 - 1,6 metri şi lungime de 4,9 - 5,4 metri. Astfel, suprafaţa construită va fi între 6,37 şi 8,64 metri pătraţi.
Din caietul de sarcini mai aflăm că staţiile de autobuz vor fi amplasate în Municipiul Brăila, în 18 locaţii după cum urmează: zona IMB, Ciocârlia, Spitalul 1, Colegiul Naţional “Ghe. M. Murgoci”, Calea Galaţi vis-a-vis de fostul club “Progresul”, strada Ştefan cel Mare, bulevardul Dorobanţilor (pe ambele părţi), Stadionul “Progresul” (pe ambele părţi), Palatul Telefoanelor, fostul club “Progresul”, strada Griviţa, strada Eroilor, Bariera Călăraşilor (pe ambele părţi), la care se adaugă 2 locaţii situate în centrul istoric al Municipiului Brăila, mai precis în faţa Hotelului “Traian” şi vizavi de zona Teatrului “Maria Filotti”.
După cum a anunţat primarul Marian Dragomir, în anii următori, celor 18 staţii le vor putea fi aduse îmbunătăţiri, iar pe monitoarele led, atunci când vor fi montate, se vor permite reclame şi anunţuri ale municipalităţii, însă nu şi afişe de campanie electorală sau cu conţinut politic. De asemenea, Dragomir a mai anunţat că vor mai fi achiziţionate şi alte staţii în anii următori, până la finele mandatului.
Revenind la anunţul de licitaţie, în ce priveşte capacitatea tehnică şi profesională, viitorilor ofertanţi li se cere să facă dovada experienţei similare în sensul de a prezenta lista principalelor lucrări realizate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii 5 ani, din care să reiasă că au fost executate lucrări similare, la nivelul unuia ori mai multor contracte în valoare cumulată de minimum 768.167,91 lei fără TVA.
Tipul procedurii alese de autoritatea contractantă este “procedura simplificată” cu unic criteriu de selecţie “preţul cel mai scăzut”, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare expirând luni, 24 septembrie, când, de altfel, este programată şi deschiderea ofertelor în SEAP.