Şoferii care circulă ca-n palmă, pe porţiunea recent reabilitată dintre intersecţia cu Dorobanţi şi podul Brăiliţa, se trezesc într-un adevărat coşmar automobilistic pe Calea Galaţi, dincolo de pod, până în cartierul Vidin şi, mai departe, spre ieşirea din municipiu. Acest tronson, carosabilul îmbătrânit şi "cârpit" cu sute de plombe asfaltice, începe să cedeze din ce în ce mai des sub traficul auto intens. Mii de autoturisme trec zilnic pe aici, alături de sute de maşini de mare tonaj, care circulă cu peste 60 kilometri pe oră, ignorând restricţiile de viteză, de 40 km/h. Traficul greu este "criminal" pentru această stradă a cărei fundaţie nu a mai fost reabilitată de zeci de ani. Iar ca şi cum asta nu era de ajuns, Calea Galaţi are parte şi de tot felul de intervenţii asupra infrastructurii, executate superficial şi neglijent. De exemplu, în ultimele săptămâni, pe carosabil au persistat câteva porţiuni decupate şi astupate doar cu piatră. Pentru că nu au fost acoperite cu asfalt, aşa cum era normal, muchiile acestor gropi au fost, până ieri dimineaţă, adevărate capcane pentru roţile autoturismelor. În plus, pe lângă porţiunile decapate, au apărut tasări puternice, în zone unde există plombe asfaltice turnate recent - semn că şi acolo s-a intervenit asupra infrastructurii, iar cei care au făcut săpături în zonă nu au compactat terenul suficient de bine. O astfel de surpare a fost prezentă, timp de câteva zile în apropierea intersecţiei cu Str. Cezar Petrescu. "Şaua" apărută în carosabil a pus serios la încercare reflexele şoferilor. "Era cât pe ce să fiu făcut «sendviş» între două maşini. Cel din faţa mea a frânat brusc pentru a evita gaura asta din asfalt, eu am frânat, la rândul meu, însă cel din spate a observat în ultima clipă că are maşină oprită în faţă şi abia a reuşit să evite impactul. A oprit, cu scârţâit de roţi şi toate cele, la doar câţiva centimetri de mine", ne-a povestit, luni, 30 iulie, Marin Roman, un brăilean domiciliat în cartierul Vidin, care circulă zilnic cu maşina pe Calea Galaţi.
Contactaţi de reporterii noştri, reprezentanţii Primăriei ne-au spus, tot luni, că de vină pentru gropile existente pe Calea Galaţi, atât cele încă neastupate cât şi cele acoperite necorespunzător, care au provocat surparea fundaţiei străzii, sunt echipele de intervenţie ale Companiei de Utilităţi Publice "Dunărea" Brăila. Aceştia au lucrat recent la executarea unor branşamente la reţeaua de canalizare, iar după ce au pus conductele pe poziţie au "uitat" să aducă partea carosabilă la starea iniţială. "Vor fi obligaţi să execute corespunzător plombele asfaltice", ne-au dat asigurări reprezentanţii Primăriei. Aceştia s-au ţinut de cuvânt, astfel că, ieri dimineaţă, o parte dintre găurile din asfalt dispăruseră deja.
E nevoie de investiţii foarte mari
Dincolo de problemele cauzate temporar de intervenţiile asupra reţelelor de utilităţi, este evident faptul că pe Calea Galaţi este nevoie de o reparaţie capitală, în genul celei făcute pe tronsonul dintre Dorobanţi şi podul Brăiliţa. Primarul Aurel Simionescu ne-a declarat, însă, că nu se poate vorbi despre lucrări de anvergură până la următorul exerciţiul bugetar al Uniunii Europene, ce va începe din anul 2014. "Reabilitarea Căii Galaţi, cu toate elementele de infrastructură aferente, necesită o investiţie mare, ce nu poate fi făcută decât cu ajutorul programelor finanţate cu bani europeni. Se vor face demersuri pentru obţinerea unor finanţări pentru reabilitarea tuturor arterelor care fac legătura cu ieşirea din municipiu. Pe lângă Calea Galaţi, mai are nevoie de o reabilitare amplă, inclusiv pe partea de infrastructură, şi Şoseaua Râmnicu Sărat, de la intersecţia cu Dorobanţi până la şoseaua de centură. Mai trebuie, de asemenea, intervenit şi pe Şos. Buzăului şi Şos. Vizirului. Aceste două artere au nevoie doar de turnarea de covor asfaltic, deoarece reţelele de utilităţi aferente lor sunt mai noi", ne-a declarat primarul Simionescu.