Începând cu 2 decembrie, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) - sistemul informatic administrat integral şi unilateral de către Casa Naţională de Asigurări Sociale de Sănătate - funcţionează defectuos, împiedicând activitatea tuturor furnizorilor de servicii medicale. Mai exact, nu se pot valida reţete, bilete, concedii, consultaţii, nu se poate verifica sau prelua calitatea de asigurat a pacienţilor, nu se pot efectua raportările lunii precedente.
După cum ne-a informat dr. Viorica Naumov, preşedintele Societăţii de Medicină Generală/Medici de Familie Brăila, efectele negative ale acestei funcţionări defectuoase au repercusiuni nu numai asupra furnizorilor de servicii medicale ci şi asupra farmaciştilor, dar, mai ales, asupra pacienţilor, care sunt supuşi astfel unui stres suplimentar celui indus de boala propriu-zisă.
În aceste condiţii, se măreşte supărător de mult timpul de aşteptare la cabinet, deoarece funcţionarea cu multe şi repetate întreruperi nu permite sau întârzie foarte mult înregistrarea şi validarea documentelor de tot felul: reţete, bilete de trimitere, concedii medicale, serviciul medical acordat.
"Pot apărea diverse erori în completarea reţetelor şi a celorlalte documente eliberate care impun încă un drum la cabinet pentru corecţia necesară, iar reţele prescrise pentru afecţiuni acute sau subacute pot rămâne neonorate de farmacii prin depăşirea termenului de eliberare, de 24/48 ore, riscând eşecul terapeutic la pacienţii care nu-şi pot permite preţul integral al medicamentelor.
Am solicitat în mod repetat Casei Naţionale de Asigurări Sociale de Sănătate un sistem alternativ în perioada de nefuncţionare PIAS - disponibil şi adevărat, cât şi asumarea publică şi comunicarea către populaţie a acestor probleme care afectează desfăşurarea activităţii medicale", a precizat dr. Viorica Naumov.