Sirenele de alarmă din Brăila ţipă după ajutor | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Sirenele de alarmă din Brăila ţipă după ajutor

• unul dintre scopurile pornirii lunare a sistemului de alarmare este depistarea eventualelor deficienţe • pe parcursul anului trecut, au fost identificate şi remediate mai multe defecţiuni • ultima problemă apărută ţine de imposibilitatea transmiterii mesajelor vocale • a fost deja notificată firma de mentenanţă • Primăria intenţionează ca anul acesta să extindă sistemul de alarmare, prin achiziţionarea a două sirene de ultimă generaţie, al căror cost total se va ridica la circa 80.000 lei

 

În mai multe zone din Brăila au sunat, ieri, pentru prima dată în acest an, sirenele de alarmă. Asta deoarece rămâne în vigoare ordinul emis în primăvara anului trecut de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, prin care s-a stabilit ca în prima zi de miercuri din fiecare lună să fie verificate sistemele de alarmare din toate localităţile ţării. Ideea ar fi ca populaţia să se obişnuiască cu semnalele de alarmă şi fiecare să ştie ce are de făcut în cazul calamităţilor reale. Brăilenii deja s-au obişnuit cu sirenele într-o asemenea măsură încât nu prea mai interesează pe nimeni sunetul acestora. Autorităţile locale spun, însă, că exerciţiile lunare sunt de ajutor, cel puţin prin prisma faptului că ajută la identificarea problemelor legate de funcţionarea sirenelor electronice, cele care sunt de fapt testate. Potrivit conducerii Primăriei, pe parcursul anului trecut au fost identificate o serie de deficienţe, care între timp au fost remediate cu ajutorul firmei din Bucureşti ce deţine contractul de mentenanţă la nivelul municipiului nostru. Reamintim că la primele exerciţii din primăvara anului trecut sirenele sunau atât de încet încât deveniseră motiv de glume pentru brăileni. În prezent, sunetul acestora este mult mai puternic. Ultima problemă apărută în sistem ţine de transmiterea avertismentelor vocale ce pot fi emise prin intermediul sirenelor electronice. După cum se ştie, înainte de fiecare pornire a sistemului, o voce din dispeceratul compartimentului pentru Situaţii de Urgenţă, anunţa cetăţenii să nu se impacienteze, deoarece este vorba doar despre un exerciţiu. Ieri, acest mesaj vocal nu a mai fost transmis înainte ca sirenele să înceapă să sune. Conducerea Primăriei ne-a confirmat faptul că a apărut o defecţiune la centrala vocală din compartimentul pentru Situaţii de Urgenţă şi că a fost notificată firma de mentenanţă pentru rezolvarea cât mai rapidă a problemei. De altfel, tot din cauza acestei deficienţe s-a făcut o probă a sirenelor din zona Barierei Călăraşilor în ultima săptămână a anului trecut, însă situaţia persistă şi la ora actuală.

Ion Drăgan, secretarul Primăriei ne-a declarat că, în ciuda deficienţelor inerente, Brăila are un sistem de alarmare funcţional, care va continua să fie îmbunătăţit pe parcursul acestui an şi a anilor următori. La ora actuală, în municipiu există şase sirene electronice moderne, cu putere acustică de 600, respectiv 1.200 W, şi 47 de sirene electrice, clasice. Cele şase sirene electronice sunt poziţionate  pe Palatul Administrativ, pe hotelul Traian, pe blocul turn de la intersecţia străzii Unirii cu Str. 1 Decembrie 1918, pe blocul turn de pe Calea Galaţi, pe blocul A1 din Bariera Călăraşilor şi pe blocul turn din intersecţia bulevardului Dorobanţilor cu Str. 1 Decembrie 1918. Primăria intenţionează să mai achiziţioneze încă două anul acesta, de câte 1.200 W, al căror cost total se va situa în jurul valorii de 80.000 lei. “Vom face mai întâi un studiu de audibilitate, pentru a vedea ce zone din oraş trebuie acoperite cu noile sirene de 1.200 W pe care le vom achiziţiona anul acesta. Pe lângă această achiziţie axată pe sirene de ultimă generaţie, vom investi şi în întreţinerea sirenelor electrice existente în oraş”, ne-a informat secretarul municipiului. Mesajele vocale pot fi transmise doar prin intermediul sirenelor electronice. De asemenea, acestea sunt dotate şi cu acumulatori care le permite să funcţioneze timp de câteva zile chiar şi în eventualitatea unei pene generale de curent.

 

Ce trebuie ştiut despre sistemele de alarmare

După cum v-am mai informat, la nivelul judeţului Brăila, deci atât în muncipiu cât şi în oraşele Ianca, Făurei şi Însurăţei şi în restul comunelor, există peste 170 de mijloace de alarmare, care pot fi utilizate în cazul unor dezastre sau alte situaţii de protecţie civilă, modul de acţionare a acestora fiind realizat local sau centralizat. Responsabilitatea menţinerii în stare de operativitate a sistemului de înştiinţare-alarmare revine autorităţilor publice locale, iar reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă derulează periodic acţiuni de verificare în teren.

“Rezilienţa comunităţii pentru a depăşi urmările unor dezastre este consolidată prin pregătirea permanentă a autorităţilor responsabile cu managementul tipului de risc, în colaborare cu populaţia civilă, pentru atingerea dezideratului comun de îmbunătăţire a capacităţii de reacţie a unui stat în faţa provocărilor”, subliniază reprezentanţii ISU.

Înştiinţarea, avertizarea, prealarmarea şi alarmarea se realizează în scopul dispunerii măsurilor de protecţie a populaţiei şi bunurilor materiale, precum şi pentru limitarea efectelor dezastrelor. Cel mai des întâlnite situaţii în care este alarmată populaţia prin intermediul sirenelor electrice şi electronice au loc pe timpul inundaţiilor, când este semnalată iminenţa producerii unor viituri care să pună în pericol viaţa persoanelor.

De asemenea, sistemul de înştiinţare-alarmare este utilizat în cazul producerii unor accidente tehnologice în care sunt implicate substanţe periculoase, ruperii unor lucrări hidrotehnice sau căderii obiectelor din atmosferă. Această metodă destinată protecţiei populaţiei civile poate fi utilizată şi pe timpul conflictelor armate.

Prin intermediul acestor mijloace de alarmare pot fi transmise semnale acustice cu diferite semnificaţii sau pot fi transmise mesaje vocale care vizează anumite măsuri pentru comunitate.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro