Sfaturi pentru încheierea unui contract cu furnizorul de energie electrică | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal
"Nu există termen limită pentru trecerea la piața concurențială"

Sfaturi pentru încheierea unui contract cu furnizorul de energie electrică

* InfoCons anunță consumatorii că procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic * furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii Formularului de selecție ofertă completat, să transmită clientului, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat * nu există termen limită pentru a trece în piața concurențială  

 

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piața de energie electrică pentru clienții casnici s-a liberalizat. ANRE recomandă clienților casnici încheierea unui contract în piața concurențială cu oricare furnizor de energie electrică licențiat, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică fiind unul gratuit (și care nu implică modificări de ordin tehnic). Totodată, în derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare.

InfoCons revine cu sfaturi utile necesare consumatorilor care încă nu au încheiat un contract cu frunizorul de energie electrică.

"În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice, trebuie să luați legătura cu oricare furnizor de energie electrică, să alegeți cea mai bună ofertă accesând «Comparatorul de oferte-tip» de pe site-ul ANRE sau să așteptați acasă o informare privind procesul de liberalizare, precum și un formular de selecție ofertă de la furnizorul actual. Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021", precizează InfoCons.

Formularul de selecție ofertă transmis de furnizorul actual conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare. Pentru încheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesară deplasarea la sediile centrelor de relații cu publicul ale furnizorului. Prin completarea acestui Formular de selecție ofertă clientul poate alege direct oferta concurențială din cele două propuse, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligația contractuală pentru ambele părți. 

Furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii Formularului de selecție ofertă completat, să transmită clientului, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat. Nu există un termen limită pentru a trece în piața concurențială. Toți clienții casnici au dreptul oricând să își schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.

Pentru a veni în sprijinul cetățenilor, InfoCons a lansat numărul 021-9615 cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, dedicat celor care întâmpină greutăți în schimbarea furnizorului de energie electrică. Consumatorii pot solicita consiliere, informare și pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor. Ei pot  accesa, totodată, numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp 0732.008.969 sau se pot adresa în scris la CP 38, OP 53, sector 4, București.

Reamintim că, înainte de semnarea unui nou contract, consumatorii trebuie să fie atenți la prețul energiei electrice (fix sau variabil) inclus în prețul de furnizare; facturarea unei componente fixe stabilite în lei/zi sau lei/lună; perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă; perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract; comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia; termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor; modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia; drepturile și obligațiile părților; condițiile privind reînnoirea/ prelungirea/ rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare și garanțiile solicitate, după caz.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro