Ieri, în toate şcolile din ţară au fost publicate rezultatele la evaluarea naţională din acest an. Datele centralizate, puse la dispoziţie de Inspectoratul Şcolar, indică pentru judeţul nostru un rezultat sub aşteptări. "Vinovată" este matematica, obiectul care a lovit din nou elevii de clasa a VIII-a. Numai 78% dintre absolvenţi au obţinut note de promovare la acest obiect. În plus, cele mai multe note la această disciplină, aproape jumătate, se situează în intervalul 5.00 - 7.00. Acest rezultat era de aşteptat pentru că, deşi subiectele au fost de dificultate medie, au fost laborioase şi numai cine avea exerciţiu serios putea să rezolve repede şi bine ceea ce i se cerea. Mulţi elevi au fost dezamăgiţi de faptul că imediat după ce au ieşit de la examen au constatat că au greşit din neatenţie. Acesta este probabil motivul pentru care la Colegiul "Bălcescu", dintr-o clasă cu 31 de elevi, 25 au luat nota maximă la matematică. Ei au lucrat la această disciplină cu inspectorul general Viorel Botea. Note maxime la matematică s-au mai obţinut la "Mihai Eminescu" - 8, "Ion Creangă" - 5 şi "Cuza" - 5.
Important de menţionat este faptul că până ieri seară am putut intra doar în posesia rezultatelor detaliate de la un centru de evaluare şi doar pentru disciplina matematică, iar de la celălalt centru doar cifrele totale, fără o departajare pe obiecte şi şcoli. Aşa se explică faptul că până la închiderea ediţiei nu am putut avea rezultatele în detaliu de la unele şcoli, cum ar fi Colegiul "Murgoci". Vom reveni însă luni cu toate aceste amănunte.
Revenind la rezultate, vă putem spune că la limba română situaţia este mai bună decât la matematică, note de promovare fiind obţinute de 94% dintre elevi. Cele mai multe note s-au situat în intervalul 6.00 - 8.00.
Numărul de note peste 9.00 a fost mai mare la limba şi literatura română, 532, în timp ce la matematică numai 296. Surprinzător însă, numărul de note maxime obţinut este mai mare la matematică, 85, în timp ce la limba română s-au obţinut doar 58 de asemenea note.
Aşa cum era de aşteptat, elevii din rural au obţinut rezultate ceva mai slabe decât cei din urban, dar diferenţele nu sunt foarte mari, circa 5 procente. În mediul rural, la matematică, numai 76% au reuşit să ia note peste cinci, în timp ce la limba română au luat peste cinci 92%. Aceste rezultate demonstrează că subiectele la matematică au fost mai grele decât cele la limba şi literatura română şi că elevii din mediul rural sunt ceva mai slab pregătiţi decât cei din mediul urban, însă aceste concluzii nu aduc nimic nou.
Interesant de observat, în urma analizării statisticilor puse la dispoziţie de Inspectoratul Şcolar, este că aşa s-au creat premisele ca mediile de admitere să scadă faţă de anul precedent, mai ales dacă se ţine cont de faptul că anul acesta a dispărut proba la geografie sau istorie, unde se obţineau mereu note foarte mari. Pentru că acesta este primul an după mulţi în care s-au dat probe doar la matematică şi limba română, este dificil şi nerelevant de făcut comparaţii cu situaţiile din anii precedenţi. O analiză eficientă se va putea realiza abia după publicarea ierarhiei cu mediile de admitere din 29 iunie. Vom reveni.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.