Astazi, de la ora 8.00, incepe aceeasi operatiune pentru: chimie si fizica, Palate ale Copiilor, biologie, matematica, informatica, geografie si istorie, socio-umane, invatamint special, Cabinete de Consiliere, educatoare, discipline tehnice, instruire practica, educatie tehnologica.
Desi concurenta este destul de mare, cadrele didactice au inteles care sint regulile stabilite de Ministerul Educatiei pentru aceste repartizari si nu au fost nemultumiri foarte mari. Proteste au fost din partea unor pensionari care vizau anumite posturi din oras, dar care fusesera luate de tineri profesori calificati, si ei trebuia sa accepte posturi in alta parte, la distanta mai mare de locuinta, sau din partea unor tineri care nici ei nu primisera ceea ce doreau. In aceste situatii, unii au renuntat la postul pe care puteau sa-l ia, sperind ca, poate, la inceputul anului scolar, ar putea sa apara ceva mai bun in oras ca urmare a unor concedii medicale sau pentru cresterea copilului.
In acest an, ca noutate, cadrele didactice care nu au reusit sa obtina la concurs sau la testare nota peste cinci nu au primit repartitii, chiar daca au mai ramas unele posturi, la anumite discipline. Se prefera ca acestea sa fie predate de titularii scolii, care se considera ca sint mai bine pregatiti decit cadrele didactice care nu au obtinut nici macar cinci la testari sau concursuri.
Aceste repartizari se fac conform art. 84 din Legea Invatamintului si conform precizarilor trimise de Ministerul Educatiei pe 18 august. Astfel, s-au stabilit urmatoarele prioritati: prima data se realizeaza corecturile, adica se completeaza posturile luate de suplinitorii calificati in etapa a IV-a, cind s-au repartizat si catedrele incomplete, apoi au urmat suplinitorii calificati care au participat la concursul din iulie unde au obtinut note peste cinci, au urmat calificatii care au dat concurs in zilele de 1 si 2 septembrie si au obtinut note peste cinci, apoi pesnionarii, care au putut lua maxim cite o jumatate de catedra, dupa care au urmat necalificatii. Acestia, in majoritate, au optat pentru catedre din mediul rural, in localitatile unde isi aveau domiciliul, altfel ca unele posturi din localitatile departate au ramas neocupate. Pentru aceste catedre ramine varianta impartirii orelor cadrelor didactice calificate din scoala.