• măsura este doar temporară, pe perioada 24 - 28 octombrie, fiind cauzată de lucrările de refacere a covorului asfaltic care trebuie efectuate pe porţiunea dintre Barieră şi bulevardul Independenţei • lucrările sunt executate de firma Tancrad, în cadrul garanţiei proiectului de modernizare din perioada 2011 - 2012 • Primăria a solicitat de mai mult timp această intervenţie, însă constructorul a refuzat, ajungându-se la un proces în instanţă • momentan, procesul este suspendat, după ce constructorul a fost, în sfârşit, de acord să remedieze deficienţele reclamate de beneficiarul lucrării executate în urmă cu aproape 6 ani • tot din cauza unui litigiu între Primărie şi Tancrad nu s-a pornit nici până la ora actuală circulaţia tramvaielor pe bulevardul Dorobanţilor, deşi au trecut câţiva ani de când s-a finalizat modernizarea acestei artere rutiere a municipiului
Circulaţia tramvaielor va fi întreruptă pe Calea Călăraşilor, în perioada 24 - 28 octombrie, din cauza unor lucrări de remediere a problemelor apărute la stratul de asfalt dintre linii. Astfel, de astăzi şi până duminică, tramvaiele vor fi înlocuite de autobuze care, potrivit conducerii “Braicar”, vor circula la un interval de 15 minute. Autobuzele vor urma traseul tramvaielor, din Radu Negru până în Vidin şi retur.
Lucrările de pe Calea Călăraşilor, de la Barieră până la Independenţei, vor fi executate de firma Tancrad SRL Galaţi. Firma gălăţeană a făcut parte din asocierea Tancrad SRL - Euroconstruct SRL - Max Boegl şi Swietelsky care, în perioada 2011 - 2012, a executat proiectul de reabilitare şi modernizare a Căii Călăraşilor, pe porţiunea cuprinsă între bulevardul Dorobanţilor şi bulevardul Independenţei. Acea investiţie s-a ridicat la valoarea totală de 37.329.439,60 lei, din care de la bugetul de stat s-a alocat 5.249.364,81 lei, iar de la bugetul local 594.828,87 lei, restul fiind finanţare europeană. S-au realizat: reabilitare şi modernizare 20.800 metri pătraţi carosabil, 1,33 km de cale dublă de rulare de tramvai, 6.500 mp parcări, trotuare, alveole, 1.128 ml - reţea alimentare cu apă, 1.106 ml - reţea canalizare, 173 locuri de parcare şi patru staţii de autobuz. Lucrările s-au finalizat în 2012, însă au avut câteva deficienţe pe care constructorii au refuzat să le remedieze. Acestea sunt legate de calitatea covorului asfaltic dintre liniile de tramvai, dar şi de cotele deficitare, care provoacă băltirea apei în anumite zone, după ploi mai abundente sau după topirea zăpezilor. Din acest motiv, Primăria a refuzat să semneze recepţia finală, iar litigiul dintre beneficiar şi constructor s-a mutat în instanţă. Conducerea Primăriei ne-a informat, ieri, că, momentan, procesul aflat pe rol a fost suspendat, deoarece constructorul a fost de acord până la urmă să remedieze deficienţele reclamate de beneficiar. Aşa s-a ajuns la lucrarea care urmează să se deruleze pe parcursul acestei săptămâni.
Litigiul dintre Primăria Brăila şi firma gălăţeană “Tancrad” pentru Calea Călăraşilor nu este singurul între cele două entităţi. Reamintim că un conflict juridic similar se află pe rolul instanţelor de judecată în privinţa proiectului de reabilitare şi modernizare a bulevardului Dorobanţilor, o altă investiţie majoră finanţată cu bani europeni. Pentru Dorobanţi, litigiul a pornit de la felul cum “Tancrad” a înţeles să execute consolidarea vechiului canalul colector care trece pe sub bulevard. Lucrările de consolidare a tunelului subteran, finalizate în proporţie de circa 50%, au fost stopate în urmă cu doi ani şi nu vor fi reluate decât după finalizarea procesului aflat pe rolul instanţelor de judecată. Acesta este motivul pentru care, la ora actuală, tramvaiele nu mai pot circula pe bulevardul Dorobanţilor.