* intervențiile de modernizare aparțin Sucursalei Regionale a CF Galați și au început luni, 9 mai * potrivit unei informări transmise către Primăria Brăila, ar trebui să dureze până pe 20 mai * subiectul a stârnit atenția consilierului municipal PNL Alexandru Drogeanu, care a postat un mesaj pe rețelele de socializare solicitând public intervenția municipalității pentru montarea unei căi de acces pentru pietoni * atât viceprimarul Alexandru Jantea cât și primarul Marian Dragomir au explicat că lucrările de acolo sunt realizate de CFR, iar terenul nu aparține Primăriei * chiar și așa, edilul-șef a punctat că va sprijini orice demers al Sucursalei Regionale de a monta o pasarelă în zona respectivă
Începând de luni, 9 mai, se lucrează la reabilitarea trecerii la nivel cu calea ferată din cartierul Lacu Dulce, iar accesul în zona pasajului este complet oprit. Intervențiile sunt ale Căilor Ferate Române, mai precis ale Sucursalei Regionale CF Galați. Potrivit unei corespondențe pe care aceștia au avut-o cu Primăria Municipiului Brăila, totul ar trebui să fie gata pe 20 mai. După cum au informat cei de la CFR, se va demonta trecerea la nivel existentă, se vor executa terasamente noi, linii CF noi, drenuri și se vor monta dale elastice noi. Aceștia precizează și că SRCF Galați a înaintat către IPJ Brăila - Serviciul Rutier, cererea pentru avizarea închiderii circulației rutiere la intersecția respectivă.
De asemenea, CLM Brăila a aprobat o hotărâre în ședința ordinară din 28 februarie cu privire la închiderea circulației rutiere timp de 12 zile la intersecția căii ferate 226 plus 189 cu Str. Anton Pann.
Aceste intervenții au fost remarcate și de către consilierul municipal PNL Brăila Alexandru Drogeanu, care a transmis un mesaj pe rețelele de socializare pe această temă, însoțit de fotografii de la fața locului. Printre altele, acesta a ținut să solicite în mod public autorităților brăilene să intervină pentru a crea o cale de acces în zona respectivă, unde s-au întâmplat nenumărate accidente.
”Prima etapă a reabilitării trecerii la nivel de cale ferată «Lacul Dulce» s-a încheiat odată cu finalizarea lucrărilor la partea electrică. Astăzi (n.r. - luni) a început cea de-a doua și cea mai importantă etapă a acestei lucrări. Un lucru important de reținut: calea de rulare peste trecerea la nivel de cale ferată va avea 9 m, față de cei 6 m, cât măsura inițial. După cum aminteam proiectul REGIONALEI GALAȚI – INFRASTRUCTURĂ nu prevede și o cale de acces pietonală peste calea ferată. Dorim ca de această dată, propunerea înaintată către Comisia Municipală pentru Transport și Siguranța Circulației, al cărei președinte este d-nul Viceprimar Alexandru Jantea, referitor la înființarea unei căi de acces la nivel de cale ferată, să primească un aviz pozitiv”, a declarat Drogeanu pe Facebook.
Primăria nu poate interveni deoarece terenul este al CFR
Contactat telefonic, viceprimarul Alexandru Jantea a explicat că într-adevăr a fost abordat în cadrul celei mai recente ședințe a CLM Brăila de către consilierul PNL, însă i-a explicat că municipalitatea nu poate interveni pe un teren care nu îi aparține.
”I-am explicat că, din punct de vedere legislativ și financiar, Primăria Municipiului Brăila nu poate interveni și plăti o asemenea construcție pe terenul altcuiva. Terenul este al SNCFR cât ține calea de rulare. Dar și zonele de protecție: stânga-dreapta. Noi nu putem să construim pe teren privat sau pe terenul statului. SNCFR nu a manifestat niciun fel de intenție sau vreo adresă prin care să ne solicite certificat de urbanism sau autorizație de construire în acest sens. Nu avem absolut niciun fel de problemă în eventualitatea în care ei doresc să efectueze această lucrare dar, legal vorbind, nu putem investi banul public pe un teren care nu ne aparține. Dânsul ne-a spus că a purtat o discuție, din ce am înțeles, în particular cu un angajat al SNCFR. Dacă depun documentație dumnealor, nu avem nicio problemă să dăm curs”, a declarat Jantea.
La rândul său, primarul Marian Dragomir a dorit să puncteze că municipalitatea nu mai are terenuri libere în zona respectivă pentru a realiza o pasarelă și că opțiunile pentru un asemenea demers ar fi exhumarea unor persoane înmormântate în Cimitirul ”Sf. Constantin”, fie demolarea unor locuințe sau anexe ale oamenilor, variante cu care nu este absolut deloc de acord.
”Lucrarea de reabilitare a trecerii la nivel cu calea ferată este realizată de CFR, deoarece dânșii exploatează căile ferate. Primăria Municipiului Brăila va acorda tot sprijinul CFR, dacă aceștia doresc să facă o pasarelă peste calea ferată, deoarece dânșii dețin teren pe ambele laturi ale căii ferate. Primăria Municipiului Brăila nu deține teren liber în zona respectivă. Și, pentru a se face o pasarelă, singura variantă ar fi exhumarea persoanelor înmormântate în Cimitirul «Sfântul Constantin» sau demolarea unor proprietăți private, case și diverse anexe gospodărești ale locuitorilor din zona respectivă, lucruri cu care eu nu sunt de acord!”, a conchis Dragomir.