Se închide parțial traficul pe Strada Școlilor, între Plevna și Unirii, pentru două luni și jumătate | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Se închide parțial traficul pe Strada Școlilor, între Plevna și Unirii, pentru două luni și jumătate

* anunțul a fost făcut, ieri, de către Direcția de Strategii a Primăriei Municipiului Brăila * această măsură vine ca urmare a lucrărilor ce se execută la Bulevardul Independenței * circulația va fi deviată, în perioada 25 mai – 15 august, pe Str. Plevnei și Str. Unirii * reprezentantul constructorului (firma gălățeană Tancrad) a explicat că lucrarea nu durează foarte mult, însă trebuie lăsată o fereastră de 28 de zile între turnarea celor două straturi de beton * dacă situația în teren o va permite, aceștia susțin că vor permite reluarea traficului mai repede

 

 

 

 

În contextul lucrărilor de modernizare executate la linia de tramvai de pe Bulevardul Independenței, circulația rutieră se va închide parțial,  timp de două luni și jumătate, pe Str. Școlilor, între Str. Plevna și Str. Unirii. Anunțul a fost făcut, vineri, de către Direcția de Strategii a Primăriei Municipiului Brăila, care gestionează acest proiect realizat cu fonduri europene. Perioada în care se va întâmpla acest lucru, potrivit comunicatului, este 25 mai – 15 august. Potrivit autorităților, circulația va fi deviată pe Str. Plevnei și pe Strada Unirii, cu mențiunea că rutele ocolitoare vor fi afișate prin grija executantului lucrării, la loc vizibil. De asemenea, aceștia au adăugat că restricționarea circulației este avizată de Inspectoratul de Poliție Județean Brăila prin Avizul nr 391367/15.05.2022.

Contactată de redactorii ”Obiectiv – Vocea Brăilei”, Iuliana Neagu, directorul Direcției de Strategii a Primăriei, a precizat că această perioadă a fost prinsă în managementul de trafic, conform graficului de implementare al proiectului.

Totuși, aceasta a afirmat că din discuțiile cu constructorul (firma gălățeană ”Tancrad”), s-au dat asigurări că se va face tot posibilul pentru ca lucrurile să se rezolve mai repede și traficul să poată fi reluat în zonă, însă șansele sunt mici ca acest lucru să se întâmple mai devreme de două luni.

Este bine de subliniat și că ar fi în interesul constructorului să încheie cât mai repede, deoarece încasează situațiile de lucrări pe măsură ce bifează etape din cadrul proiectului.

 

Reprezentantul ”Tancrad”: «Totul ține, efectiv, de tehnologie»

 

Redactorii ”Obiectiv – Vocea Brăilei” au stat de vorbă și cu Lucian Florea, reprezentantul ”Tancrad”, care a explicat din punct de vedere tehnic lucrarea ce urmează să se realizeze în zonă și de ce este nevoie de tot acest timp. Potrivit acestuia, lucrările de desfacere a carosabiliului, a căii de tramvai vechi, săpăturile, dar și cele la infrastructura căii de rulare și a carosabiliului nu sunt unele care să dureze foarte mult: aproximativ trei săptămâni. Totuși, potrivit acestuia, după toate acestea se pozează calea de rulare nouă, se pregătește, se sudează pe amplasament și se toarnă două straturi de beton. Inginerul a explicat că este nevoie de o pauză de 28 de zile după turnarea fiecăruia dintre aceste două straturi, procedeu care nu poate fi gărbit fără riscul ca lucrarea să aibă probleme mai târziu. Florea a punctat totuși că se vor lua mostre săptămânal și se vor face analize astfel încât să se observe dacă se poate turna cel de-al doilea strat de beton sau nu, respectiv dacă traficul în zonă poate fi reluat după ce și acest pas va fi bifat.

”În cazul în care obținem rezultate la două săptămâni, noi nu avem niciun fel de problemă. Nu intenționăm să blocăm intersecția mai mult decât este  necesar. Cu atât mai mult, avem tot interesul să dăm drumul la trafic. Este o chestiune care ține, efectiv, de tehnologie. De turnarea betonului”, a explicat Florea.

De asemenea, sursa citată a mai adăugat că mai sunt și alte aspecte tehnice în privința căii de rulare de care trebuie să se țină cont și unde, de asemenea, este nevoie să fie alocat un anume timp pentru ca lucrarea să fie bună la final. Reprezentantul ”Tancrad” a punctat că dacă nu se așteaptă cel puțin trei săptămâni pentru montarea dalelor de beton la calea de rulare, pot apărea fisuri transversal mai târziu, ceea ce nu este de dorit. Mai mult, a explicat că și sudurile de la liniile de tramvai sunt complicate deoarece acestea nu se pot face decât la temperaturi de 18 grade, astfel că se va acționa doar pe timp de noapte, folosindu-se în prealabil un termometru special care indică momentul optim pentru acest pas.

”Oricum, întârzieri mai mari nu vor fi. De la momentul opririi traficului, într-o lună și jumătate o să reușim să dăm drumul din nou. Eu așa estimez. Dar am luat în caclul un grafic tehnologic. Nu poți să speri că… Mergi tehnologic. Cum spune la carte. Dacă vom putea avansa mai repede, cu atât mai bine”, a mai adăugat acesta.

 

Lucrările sunt avansate la Bulevardul Independenței

 

Tot reprezentantul ”Tancrad” ne-a precizat cu această ocazie că lucrările sunt avansate față de grafic în momentul de față și că până acum nu au fost întâmpinate probleme.

”Nu vreau să fac promisiuni foarte multe, încercăm să închidem investiția în perioada prevăzută. Cu cât mai repede, cu atât mai bine. Probleme nu au fost până la această dată. Chiar putem spune că deocamdată s-au aliniat planetele pentru acest proiect. Lucrările merg conform, autoritățile ne-au ajutat, cei de la CUP «Dunărea» ne-au ajutat, la fel și «Electrica». Nu am întâmpinat niciun fel de impediment până la această dată. Dar nu avem cum să știm ce va fi mai departe”, a mai precizat reprezentantul constructorului.

Potrivit acestuia lucrarea se împarte în patru tronsoane: de la Calea Călărașilor la Strada Școlilor, de acolo până la Strada Mihai Eminescu, mai departe până la Strada Gării, iar ultimul tronson se închide în Calea Galați.

”În momentul acesta avem desfăcute două tronsoane și este turnată calea de rulare. Lucrăm la zona de carosabil pe două tronsoane din patru. Pe tronsonul trei deja se lucrează la calea de rulare, s-a desfăcut dalele, urmând să pozăm șina în două-trei săptămâni. Noi suntem optimiști că o să reușim să derulăm această investiție în grafic și poate și în avans”, a conchis acesta.

Proiectul pe fonduri europene are o valoare totală de 15,5 milioane euro.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro