Pretul unui bilet de autobuz la Braila a fost majorat cu 50% fara nici un fel de justificare economica. Chiar daca vechiul pret data din aprilie 2005, nimic care sa aiba vreo influenta in costul transportului in comun n-a crescut atit de mult in ultimii 2 ani. Nici carburantii, nici euro, nici salariile, si nici macar preturile autobuzelor. Dimpotriva, toate au scazut. Inclusiv rata la autobuzele cumparate de Primarie in urma cu 2-3 ani, care, imi place sa cred, au fost contractate in euro.
Faptul ca Braicar are datorii de 70 de miliarde de lei vechi, cum anunta primarul, nu poate constitui un argument in favoarea scumpirii biletelor. Si nici faptul ca societatea acorda prea multe abonamente gratuite, cum motiva acelasi primar, nu poate fi luat in seama, din moment ce tocmai Primaria a decis sa acorde gratuitati tuturor pensionarilor. Iar explicatia conform careia, daca biletul ar fi 1,3 lei, s-ar umple automatele de marunt, cred ca a fost doar un banc, spus sa se mai destinda un pic alesii locali. Dar poate ca, daca n-ar mai exista evaziunea produsa de "maxi-taxisti", daca autobuzele ar fi fost cumparate in baza unui proiect pe teme ecologice, cu bani de la Uniunea Europeana, si daca abonamentele pentru pensionari s-ar fi dat mai cu masura, poate ca Braicar n-ar fi avut datorii de 70 de miliarde de lei vechi.
Dar astea sint lucruri complicate, cu care trebuie sa-ti bati capul; cel mai simplu e sa scumpesti biletul cu 50%! Cum la fel de simplu se pot rezolva multe alte probleme ale Brailei: daca nu sint bani de asfaltat, se poate scumpi apa, daca mai trebuie ceva pentru reabilitat vreo cladire, se pot majora impozitele pe case, daca ceva nu merge bine cu societatea de salubritate, se pot mari taxele si tot asa. Cum spuneam, nu pare a fi deloc complicat sa fii primar sau consilier local intr-un oras ca Braila. Cel mai greu e sa fii locuitor.