Desfasurarea in bune conditii a procesului de invatare si realizarea unor standarde de calitate si confort cit mai apropiate de scolile din mediul urban este obiectivul principal al multor conducatori de unitati de invatamint din mediul rural. Dupa aplicarea programelor cu finantare externa destinate educatiei, multe scoli din satele judetului au capatat o fata noua. Una dintre ele este si Scoala cu clasele I - VIII Salcia Tudor. "Cea mai recenta realizare este Laboratorul de informatica de care sintem foarte mindri. Avem 11 calculatoare performante, elevii sint extrem de incintati. Unele cadre didactice au facut deja cursuri de operare, altele urmeaza. Laboratorul a fost dat in folosinta cu putin timp inainte de Paste si avem deja tinute 8 ore. Tot recent am finalizat si reteaua de apa potabila. Urmatoarele obiective vizeaza montarea unei centrale termice, amenajarea unui grup sanitar modern si refacerea instalatiei electrice. Mai avem in plan utilarea tuturor laboratoarelor, pentru ca dotarile si materialele de care dispunem la ora actuala sint vechi, uzate moral, nu mai corespund deloc noilor cerinte. Totul printr-un proiect finantat de Banca Mondiala si Guvernul Romaniei - 90% si 10% comunitatea locala", a precizat directorul scolii Micu Stanciu.
La Scoala cu clasele I - VIII Salcia Tudor sint inscrisi 104 elevi din care 51 in ciclul primar si 53 in cel gimnazial. In scoala functioneaza 14 cadre didactice, mare parte titulari.
Prin proiectul finantat de Banca Mondiala si Guvernul Romaniei, la care conducerea scolii lucreaza febril zilele acestea, se doreste realizarea unei scoli moderne, la standarde cit mai apropiate de cele europene.
Prima unitate de invatamint a inceput sa functioneze in Salcia Tudor in 1927, dar constructia actuala a fost data in folosinta in 1960. Dupa cum ne-a explicat prof. Stanciu, Salcia este un sat relativ nou, infiintat abia in 1924, prin improrietarirea taranilor din zona subcolinara a Buzaului, in special de pe Valea Rimnicului, ca recompensa pentru participarea la primul razboi mondial.