Principalul criteriu pe baza caruia ANRC va desemna ofertele cistigatoare este costul net (subventia solicitata) pentru instalarea legaturii de acces si a echipamentelor, dar se va tine cont si de: experienta anterioara, tarifele cu amanuntul ce vor fi practicate in cadrul telecentrului, modalitatea de asigurare a accesului la apelurile de urgenta, furnizarea de servicii suplimentare, asigurarea unor echipamente suplimentare (de exemplu copiator) si, nu in ultimul rind, perioada de timp necesara punerii in functiune a telecentrului. Propunerea financiara va avea o pondere de 70% din punctajul total acordat pentru fiecare oferta.
In urma instalarii telecentrului, toti locuitorii comunitatii beneficiare vor avea acces rapid la informatii pina acum inaccesibile, vor putea vorbi la telefon cu rudele aflate in tara sau in strainatate si vor putea anunta in timp util situatiile de urgenta. Elevii vor avea ocazia sa invete sa lucreze pe calculator si sa foloseasca Internetul.
In medie, costul instalarii si mentinerii in functiune timp de trei ani a fiecarui telecentru estimat de autoritate este de circa 33.740 RON, adica aproximativ 9.275 Euro.
Telecentrul este un spatiu public (o incapere) dotat cu cel putin 2 aparate telefonice, 2 calculatoare si un fax si va functiona pe o perioada de cel putin 3 ani dupa care, in cazul in care proiectul si-a dovedit utilitatea, primaria poate continua administrarea telecentrului, echipamentele din telecentru intrind in proprietatea primariei.
Reamintim ca, la finele anului trecut, ANRC a anuntat lansarea licitatiei in urma careia 70 de localitati din mediul rural urmeaza a fi conectate la servicii de telefonie fixa si Internet. Printre localitatile in care urmeaza a fi instalate telecentre se numara si Titcov si Oancea din judetul Braila, singurele incluse in acest an pe lista localitatilor care vor fi conectate la servicii de telefonie fixa si Internet.