În mod paradoxal, la Brăila, lucrările de infrastructură care ar trebui să aducă un plus de vitalitate oraşului, mai mult strică decât ajută. Un exemplu în acest sens găsim pe Str. Mircea Vodă din cartierul Radu Negru. Este vorba despre o mică stradă situată la periferia municipiului, unde pe vremuri avea sediul fosta IELIF, întreprinderea de îmbunătăţiri funciare care se ocupa de canalele de irigaţii şi de desecare din judeţ. Pentru că lucra cu utilaje grele - buldozere, excavatoare, camioane - IELIF a pavat această stradă cu plăci groase de beton. Totul a fost bine şi frumos până în urmă cu doi ani, când pe Str. Mircea Vodă au început lucrările de extindere a sistemului de canalizare, executate de binecunoscuta firmă "Tancrad" SRL Galaţi. Plăcile de beton au fost date la o parte, s-au făcut săpături pentru montarea conductelor, s-au astupat gropile, s-au tasat, iar plăcile au fost repuse pe poziţie. Toate păreau bune şi frumoase numai că, la foarte scurt timp după aceste operaţiuni, terenul a început să se taseze, de-a lungul şanţurilor săpate de "Tancrad", iar pavelele de beton de la suprafaţă s-au mişcat de la locul lor, formând denivelări adânci pe carosabil.
Problema e că pe Str. Mircea Vodă, în halele fostului IELIF, funcţionează acum mai multe societăţi comerciale care desfăşoară activităţi de producţie în diverse domenii. O firmă produce piese ambutisate şi ştanţate, o alta face armătură metalică pentru ferestre termopan, alta face fulgi din grâu încolţit etc. În plus, acolo îşi desfăşoară activitatea şi un mare distribuitor de butelii de aragaz. Toate aceste societăţi comerciale au acum de suferit din cauza stării extrem de proaste a carosabilului, cauzată de modul de lucru defectuos al celor de la "Tancrad".
"Noi aici facem producţie, suntem printre puţinele firme din Brăila care ieşim pe piaţă cu produse finite. Dar, din cauza halului în care a ajuns această stradă, începem să pierdem comenzile de la partenerii de afaceri. Zilele trecute, eu am încărcat 3,5 tone de marfă într-un camion venit de la Iaşi. Din poarta firmei mele şi până la Şoseaua de Centură a municipiului, pe o distanţă de doar 200 de metri, camionului respectiv i s-au stricat suspensiile. M-au sunat de la Iaşi să îmi spună că, în condiţiile astea, nu vom mai putea continua colaborarea. Mi-au cerut să scot marfa la şoseaua de centură dacă vreau să îmi mai cumpere produsele. Păi, în condiţiile astea ce facem, închidem afacerea? Firmele care îşi desfăşoară activitatea pe strada asta au în total 200 de angajaţi. Îi trimitem în şomaj pentru că cei care au montat canalizarea n-au fost în stare să compacteze bine terenul şi să pună la loc cum trebuie nişte plăci de beton?", se întreabă retoric Vasile Spulber, patronul unei firme de pe Str. Mircea Vodă. Acesta ne-a mai spus că situaţia durează deja de circa un an de zile şi că, în tot acest timp, a trimis nenumărate reclamaţii, prin e-mail, către Primărie. "De fiecare dată mi-au răspuns că urmează să se ia măsuri pentru rezolvarea problemei. Nu s-a făcut nimic până acum", mai spune patronul revoltat.
Un reporter al cotidianului "Obiectiv" a solicitat un punct de vedere din partea primarului Aurel Simionescu. Edilul-şef ne-a declarat, vineri, că lui nu i s-a adus la cunoştinţă până în acel moment despre faptul că ar exista probleme pe Str. Mircea Vodă. "Voi trimite pe cineva acolo, pentru a vedea situaţia la faţa locului", ne-a spus Simionescu.
În mai puţin de o oră, primarul a revenit telefonic pentru a ne informa că, într-adevăr, reclamaţia se confirmă. "E corectă observaţia! Sunt probleme cu strada respectivă şi îi voi solicita constructorului să facă reparaţiile necesare. Se va încerca nivelarea plăcilor de beton existente acolo, iar dacă acest lucru nu va fi posibil plăcile vor fi scoase, iar strada va fi acoperită cu un strat de piatră, urmând ca ulterior, când se vor putea aloca fondurile necesare, să se facă o asfaltare corespunzătoare", ne-a declarat primarul Aurel Simionescu. Acesta a dat asigurări că reparaţiile vor începe în zilele următoare.