Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

S-a batut palma, dar bataia nu s-a incheiat

Autoritatile brailene si cele galatene au batut palma, simbata, in vederea colaborarii pentru infiintarea unei zone de dezvoltare intercomunitara. S-a semnat chiar si un protocol, prin care sa se desemneze un expert care sa faca un studiu in acest sens. Mai mult, un anume secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Alexandros Galiatatos, galatean de origine, a anuntat lucruri si mai marete: o sosea de 4 benzi intre Braila si Galati, plus podul peste Dunare, ale caror studii de fezabilitate vor fi gata in acest an. Mai mult decit atit, acelasi secretar de stat a precizat ca in planurile viitoare ale Guvernului figureaza chiar construirea unei autostrazi intre Giurgiulesti si Calarasi, prin Braila si Galati, plus aeroportul de la Vadeni. Totul suna extrem de frumos, iar protocolul de simbata ar putea fi primul pas important in realizarea a ceea ce s-ar putea numi megalopolisul Braila - Galati. Sau Galati - Braila, ca sa nu existe motive de cearta. Dar tocmai motivele de cearta nu au fost deloc lamurite la intilnirea de simbata a mai-marilor celor doua judete. S-a stabilit, de exemplu, ca sumele colectate din impozite vor fi reinvestite in zona. Dar totusi, cine le ia, pentru a le reinvesti? Braila sau Galatiul? Si in ce zona vor fi reinvestite? In cele 1.000 de hectare pe care le are Galatiul in administrare sau in cele 1.000 de hectare pe care municipiul Braila inca le asteapta? De cine vor apartine adresele celor din zona? De Galati, de Braila ori de Vadeni, mai exact? Si apropo de Vadeni, se fac atitea planuri cu terenul comunei - pentru ca toata suprafata in discutie se afla de fapt pe raza acestei comune -, dar pe primarul din Vadeni nu l-a invitat nimeni la discutii. Mai ales ca, legal, si impozitele ar trebui sa mearga tot la Vadeni.
Cit despre celelalte planuri marete, anuntate de Galiatatos, ne-am fript de atitea ori cu astfel de proiecte date ca sigure, incit eu, unul, ma indoiesc ca lucrurile vor sta chiar asa. Nu de alta, dar in planurile de autostrazi pentru perioada 2007 - 2013, publicate chiar de Ministerul Transporturilor, nu apare nimic in zona Braila - Galati. Cit despre pod si aeroport, "placa" asta se repeta de ani buni incoace. Parca il aud si acum pe Miron Mitrea si toti pesedistii de pe linga el cum, in urma cu 3-4 ani, anuntau acelasi lucru, tot ca sigur, ba chiar batusera si primul tarus la podul peste Dunare.
Sa nu fiu inteles gresit: imi doresc ca toate acestea sa se realizeze, asa cum sint convins ca isi doresc si cei mai multi dintre braileni si galateni. Si sper ca protocolul semnat simbata sa fie chiar primul pas concret in realizarea viitorului centru urban Braila - Galati, al doilea ca marime din tara, dupa Bucuresti. Oricum s-a pierdut o gramada de timp pina acum in realizarea acestui proiect. Dar ma indoiesc ca acest protocol va pune capat cu adevarat conflictului dintre cele doua parti implicate. Evitarea discutarii problemelor existente nu inseamna rezolvarea situatiei, ci dimpotriva. Iar promisiuni marete pentru zona Braila - Galati s-au tot facut in ultimul deceniu, fara ca macar una sa devina realitate. Ramine de vazut daca stringerea de mina dintre autoritatile galatene si brailene a parafat o intelegere sau a mascat un skandenberg politic cu miza "o sa vedem noi care pe care", sport la care, pina acum, galatenii au fost mai buni.




Categorie articol: 

Din cauza unor probleme ce țin de platforma Facebook, secțiunea “Comentarii” de pe platforma noastră online nu este, pentru moment, funcțională. Ne cerem scuze pentru acest incovenient și sperăm că situața va fi rezolvată cât mai curând.

Va puteți exprima opiniile, în continuare, pe pagina Facebook a cotidianului nostru,

https://www.facebook.com/Obiectiv.VoceaBrailei

Like / Share

Comentarii