Anul viitor, evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc în perioada 18 mai - 3 iunie.
Elevii de clasa a II-a vor da proba la limba şi literatura română pe 18 mai, scris, şi pe 19 mai citit. Proba la matematică o susţin pe 20 mai.
Elevii de clasa a IV-a susţin proba la limba şi literatura română pe 26 mai, iar pe 27 mai la matematică. Cei de clasa a VI-a vor fi evaluaţi la limbă şi comunicare pe 2 iunie şi la matematică pe 3 iunie.
Metodologia de examen anunţă că subiectele vor avea un nivel mediu de dificultate şi vor fi elaborate de specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
La elevii de clasa a II-a, testul va fi dat de învăţătorul de la clasă. Pentru elevii din clasele a IV-a şi a VI-a testele vor fi date de cadre didactice diferite de cele care predau în mod obişnuit la clasă. De asemenea, pe toată durata administrării testelor, cel care dă testul elevilor va fi asistat de un al doilea cadru didactic care nu predă la clasa respectivă. Testele vor fi date în sălile în care învaţă în mod obişnuit copiii, însă trebuie să fie îndepărtate orice surse de informaţii care i-ar putea influenţa. Durata testelor este de 30 de minute pentru elevii de clasa a II-a şi 60 de minute pentru cei din clasele a IV-a şi a VI-a. Corectarea lucrărilor se va face în cadrul unităţilor de învăţământ. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic, respectându-se baremele şi precizările. Rezultatele obţinute la aceste evaluări nu se înregistrează în catalogul clasei. Ele sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.