Candidatul PDL in Colegiul I pentru Camera Deputatilor, Eugen Badalan, considera ca in Romania, de patru ani de zile, se manifesta o criza de democratie. El sustine ca aceasta poate fi rezolvata printr-o reforma constitutionala, prin care sa se reglementeze clar care sint atributiile si rolul presedintelui tarii, ale Guvernului si ale Parlamentului: "Personal, apreciez ca nu este o chestiune de ultima ora, ci premisele conflictelor institutionale care ne duc catre asemenea genuri de crize s-au nascut inca din 1992, atunci cind s-a ales primul presedinte si cind au avut loc primele alegeri parlamentare, pe baza actualei Constitutii. De ce spun asta? Pentru ca sistemul, asa cum este el descris in Constitutia Romaniei, a creat posibilitatea ca la nivelul Executivului sa se manifeste bicefalism, care in loc sa lase democratia romaneasca sa se dezvolte prin echilibrul celor trei puteri firesti - legislativa, executiva si judecatoreasca -, a creat situatia unor conflicte permanente intre Guvern si presedinte. In acest context, vedem ca, de fapt, se incearca un echilibru in trei intre Guvern, presedintie si legislativ, iar judecatorescul este doar o pirghie prin care ceilalti isi rezolva problemele. Mai mult decit atit, s-a ajuns la o situatie total nefericita si anume abuzul de utilizare a Curtii Constitutionale, iar aceasta a fost pusa de foarte multe ori in situatia ca aproape sa legifereze, in locul Parlamentului, pentru ca de multe ori s-a intimplat ca la o lege care a functionat o perioada, sa descopere cineva aspecte neconstitutionale. Apreciez ca este un abuz al utilizarii Curtii Constitutionale. Apare, firesc, intrebarea: domnule, care sint solutiile? Solutiile pe care noi, PDL, le propunem, in cadrul reformei constitutionale, sint trei posibile: ori facem republica parlamentara, in care presedintele este ales in Parlament si are doar rol de reprezentativitate si atunci stim clar care este Exectivul si ce are de facut; ori facem republica prezidentiala si atunci stim ca presedintele este si sef al Executivului si cu asta s-a lamurit problema; ori facem o republica semiprezidentiala, in care presedintele poate avea si primul rol, de reprezentativitate, dar este in mod obligatoriu si sef al Executivului, fara sa fie prim-ministru, dar are atributii directe si iar se lamuresc lucrurile. Daca aceasta reforma constitutionala va fi insotita si de o reforma administrativa, care sa descentralizeze administratia publica in toate segmentele ei, sintem convinsi ca in urmatorii 4 ani vom ajunge la o solutie care sa ne scoata din ceea ce traim astazi, o veritabila criza a guvernarii, o piatra de incercare a dezvoltarii democratiei in Romania".