Restituirea proprietatii, in topul reclamatiilor la Avocatul poporului | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Restituirea proprietatii, in topul reclamatiilor la Avocatul poporului

Adjunctul Avocatului poporului, Ionel Oprea, s-a aflat, la finele saptaminii trecute, pentru doua zile, in Braila, la invitatia candidatului PNL la presedintia Consiliului Judetean, Ion Sterian. Oprea a acordat audiente citorva zeci de braileni care s-au considerat nedreptatiti in raporturile lor cu administratia publica si au cerut indrumari, pentru a-si afla dreptatea: "A fost o intilnire placuta cu brailenii, eu fiind brailean si mi-au fost ridicate mai multe probleme, printre care unele de restituire a proprietatii. De fapt, la discutiile cu Avocatul poporului, acest domeniu este cel mai accesat. Problemele acestea vor domina, probabil, inca vreo citiva ani de zile, pina se vor rezolva si chestiunile legate de restituirea proprietatilor. Uneori nu se intelege, din cauza lipsei de promovare a institutiei si se confunda institutia Avocatului poporului cu avocatura, desi cele doua nu au nimic de-a face, dar cred ca e vorba de o titulatura nefericita a institutiei nostre. Noi nu avem nimic de-a face cu consultatiile juridice, noi sintem acei mediatori intre cetateanul care se considera lezat si administratia publica. Incercam sa rezolvam problemele care se ivesc in viata cetateanului, persoana fizica, in raporturile sale cu administratia.
A mai venit si un sindicat, cel de la CET, la audiente, pe o chestiune de conflict de munca, dar noi nu putem sa ne implicam, fiind vorba de o persoana juridica. O alta situatie reclamata a fost dreptul la un trai decent, dreptul la viata, chiar. As exemplifica cu o familie de batrini de pe strada Grivitei, care s-a plins ca linga locuinta lor exista o statie GPL si ca aceasta face un zgomot foarte mare, iar ei sint bolnavi si au nevoie de liniste. Le-am recomandat sa se adreseze institutiilor de Mediu, care trebuie sa vina sa faca niste masuratori, Primariei si Inspectoratului in Constructii, pentru a se verifica cine si cum a dat autorizatiile respective".
Dincolo de unele confuzii care se fac in legatura cu competentele Avocatului poporului, Oprea este de parere ca institutia sa este extrem de importanta intr-o democratie, pentru ca este nevoie de un mecanism de normalizare a situatiei, a mentinerii raporturilor corecte intre cetatean si administratia publica: "In strainatate, oamenii vor sa traiasca decent si sa fie respectati. Noi avem o colaboare foarte buna cu olandezii si vreau sa va spun ca acestia fac din orice o problema nationala. Daca se duce un cetatean la Primarie, de exemplu si i se vorbeste urit, se face un caz national. Cetatenii au dreptul ca in 30 de zile de la reclamarea unei situatii, sa primeasca un raspuns de la autoritati si daca nu-l primesc, Avocatul poporului trebuie sa se implice. Noi avem 14 birouri teritoriale, in toata tara, pe principiul Curtilor de Apel. Exista birou teritorial si la Galati, care raspunde si de Braila. Din pacate, bugetul nostru a scazut foarte tare anul acesta, probabil legat de campania electorala, dar speram ca, de la anul, sa avem un buget mai mare si sa functionam asa cum functioneaza o institutie care apara drepturile si libertatile cetateanului. Oamenii pot sa se adreseze Avocatului poporului cu chestiuni ce tin de drepturile omului, egalitate de sanse, minoritati, protectie sociala (pensionari, copii, persoane cu handicap), armata, politie, penitenciare si proprietate. De fiecare astfel de domeniu raspunde un adjunct al Avocatului poporului, exista consilieri si experti si oamenii pot fi ajutati cu indrumari, explicindu-li-se unde trebuie sa se adreseze, pentru a-si afla dreptatea. Aceste chestiuni se pot rezolva intr-un interval de timp de 30 de zile, dar in unele chestiuni le putem raspunde in mod direct cetatenilor, nu mai este nevoie sa deschidem dosare pe cazurile respective, pentru ca le putem da informatiile de care au nevoie imediat".

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro