• susţine Anina Rolea, vicepreşedintele Sindicatul Liber Transloc • aceasta ne-a declarat că parcul auto al operatorului public de transport nu face faţă în acest moment fluxului mare de călători, pentru că maşinile se strică foarte des şi trebuie scoase de pe traseu pentru reparaţii
În urma materialului publicat vinerea trecută în cotidianul “Obiectiv”, în care am scris despre problemele pe care brăilenii care circulă zilnic cu “Braicarul” le întâmpină, Sindicatul Liber Transloc a ţinut să facă o serie de precizări legate de cauzele care duc la timpul mare de aşteptare în staţii şi la aglomeraţia din autobuze. Astfel, vicepreşedintele organizaţiei sindicale a angajaţilor de la “Braicar”, Anina Rolea, ne-a spus că “de vină” pentru modul în care se circulă cu mijloacele de transport în comun şi nemulţumirile sesizate în repetate rânduri de cititori sunt lipsa maşinilor, parcul auto fiind insuficient pentru a face faţă fluxului de călători. Pe lângă acest aspect, autobuzele, inclusiv cele noi, se strică foarte des şi trebuie scoase din circuit pentru a fi duse la reparaţii, crescând astfel şi mai mult timpul de aşteptare.
“Graficele sunt făcute cu repartizare egală şi echilibrată între mijloacele de transport. Lipsa lor este problema. Şi sunt şi multe defecţiuni datorită carosabilului care este în oraşul Brăila. Au intervenit foarte multe probleme tehnice, inclusiv la aceste maşini noi. De exemplu, la linia 16, noi avem pe grafic şapte maşini şi o frecvenţă de 12 minute. Dar noi de câteva zile circulăm doar cu patru maşini şi frecvenţa se duce chiar şi la 45 de minute de stat în staţii. Linia 34, avem pe grafic trei maşini, noi circulăm numai cu două. Asta creşte timpul de aşteptare în staţii şi cetăţenii evident că sunt nemulţumiţi. Salariaţii «Braicar» fac eforturi deosebite, iar din cauza faptului că sunt puţine maşini pe trasee nici măcar nu au pauză de masă. Noi nu avem ce să îmbunătăţim la grafice atâta timp cât nu avem mai multe maşini. Noi circulăm după aceste grafice de 2 ani. Graficele sunt foarte bune, repet, lipsa maşinilor este problema. Şi avem zile când pe un traseu circulăm cu o singură maşină la anumite intervale orare”, ne-a declarat Anina Rolea, vicepreşedinte Sindicatul liber Transloc.
Aceasta a adăugat că în prezent “Braicar” foloseşte doar 90% din parcul auto, fiind autobuze care au fost scoase de pe trasee în urma defecţiunilor tehnice apărute şi pentru care de 2-3 săptămâni se aşteaptă piesele necesare pentru a fi reparate. Şi aproape că nu există zi fără ca o maşină să nu se strice.
“Avem probleme la absolut toate liniile. În permanenţă se retrag maşinile din cauza defecţiunilor tehnice, zilnic, inclusiv astea noi. Gradul de aglomeraţie este mare raportat la capacitatea de transport. Şi sunt şi autobuze pe care se fac curse speciale la fabricile cu care avem încheiate contracte. Ne-ar trebui maşini separate la aceste curse, ca să nu mai luăm din traseu la intervalul acela, 17.00-18.00. În unele cazuri, lipsa unui singur autobuz aproape că dublează timpul de aşteptare în staţii”, a adăugat sursa citată.
Liderul sindicatului a spus că cele 15 autobuze noi care vor sosi şi pentru care s-a deschis o licitaţie nu sunt suficiente pentru a acoperi necesarul, atât timp cât doar se înlocuiesc cele vechi şi nu se măreşte parcul auto.
În ceea ce priveşte lipsa orarelor din staţiile de autobuz, aceasta ne-a spus că degeaba lipesc o foaie cu intervalul la care trebuie să vină o maşină, dacă “Braicar” nu le poate onora, tocmai din motivele expuse anterior.
“Putem să afişăm ceva ce nu putem să onorăm? O să afişeze la un moment dat «Braicarul», dar nu a făcut-o până acum pentru că nu poate să onoreze această frecvenţă. Nu are cu ce! Nu are maşini! Dacă îi pui omului în staţie că autobuzul trebuie să vină la 12, la şi 20 de minute, şi tu vii la şi 40 de minute, ce ai făcut?”, a punctat aceasta.