Cu foarte mici excepţii, străzile Brăilei sunt pline de petice şi denivelări, iar plombările asfaltice făcute în urma intervenţiilor la reţelele de apă, gaze sau canalizare nu au viaţă prea lungă. Pentru ca plombele să nu se mai fărâmiţeze atât de repede, viceprimarul Alexandrul Dănăilă intenţionează să schimbe regulamentul prin care Primăria acordă autorizaţie pentru spargerea asfaltului. Noile reguli ar urma să oblige firmele care fac respectivele intervenţii să repare o arie mai mare decât cea unde au făcut efectiv decuparea în asfalt.
"În prezent, avizul pentru spargerea drumului public este condiţionat de refacerea carosabilului la nivelul iniţial. Adică, s-a săpat pentru o groapă cu latura de 40 de centimetri, peticul de asfalt vine doar pe acea latură de 40 de centimetri. S-a constatat, însă, că în acest mod plomba asfaltică nu face o prindere corespunzătoare, ajungând să se degradeze foarte repede, provocând apariţia de gropi, denivelări sau alte probleme. Pentru a preîntâmpina acest lucru, noile avize vor stipula foarte clar că reparaţia carosabilului nu se va face doar pe spărtura iniţială ci pe o lungime de cel puţin 50 cm în stânga şi 50 cm în dreapta, astfel încât la final să nu se mai producă denivelările care apar la ora actuală", ne-a declarat viceprimarul Dănăilă.
Edilul spune că în prezent se lucrează la redactarea unui regulament ce urmează să fie supus dezbaterii publice, după care să fie propus spre aprobare Consiliului Local Municipal. "În principiu, am vrea ca, spre sfârşitul lunii iunie, avizele pentru intervenţiile asupra drumurilor publice să se facă în condiţiile noului regulament", a precizat viceprimarul Dănăilă.