Pe Str. Mihai Eminescu, metoda clasica a fost aplicata pe tronsonul dintre B-dul Cuza si Str. Petru Maior, iar inlocuirea conductei aflate la circa 6 metri adincime a avut nevoie de citeva luni, operatiunile fiind greoaie si periculoase, din cauza particularitatii terenului. Mai nou, de la intersectia cu Str. Petru Maior pina la Piata Traian, pe fosta Regala se va interveni subteran, de la un camin la altul, printr-o tehnologie ce implica si folosirea unui robot conceput in acest scop. Gratie acestei modalitati de lucru, la suprafata se poate incepe reabilitarea partii carosabile. De asta se ocupa, pe linga "Sedesa" si "Alco Plus", "Drumuri si Poduri" Braila, in calitate de subcontractant. Viorel Balcan, directorul "Drumuri si Poduri", ne-a declarat ca a inceput colaborarea cu "Sedesa" in urma cu o saptamina si ca intentioneaza sa impulsioneze ritmul de lucru. "Strada Regala va fi pavata, in intregime, pina la sfirsitul lunii septembrie. In momentul de fata, se fac decopertari, iar dupa ce “Sedesa” va racorda toate cladirile la apa si canalizare, vom intra in forta la refacerea strazii", ne-a declarat Balcan. Ca sa demonstreze ca firma sa este pusa pe treaba, acesta a dat asigurari ca, in doar citeva zile, brailenii se vor putea plimba pe aleile refacute ale Gradinii Mari, obiectiv preluat de "Drumuri si Poduri" odata cu Str. Mihai Eminescu si alte strazi din centrul istoric.
Reamintim ca refacerea infrastructurii centrului Brailei este prinsa intr-un program in valoare de 7,2 milioane de euro, finantat in proportie de 75% de Uniunea Europeana si 25% de Consiliul Local Municipal Braila. Potrivit programarii initiale, lucrarile ar fi trebuit incepute in luna martie 2006 si finalizate in septembrie 2008. Din pacate, constructorii "Sedesa Obras Y Servicios" SA Spania si "Alco Plus" Braila, cei care au cistigat licitatia de implementare a proiectului, nu au reusit, pina la ora actuala, sa finalizeze nici 50% din cele 23 de strazi incluse in program.