A trecut deja o jumatate de an de cind sintem cetateni ai Uniunii Europene si prea multe nu s-au schimbat in viata noastra de zi cu zi. Ca de exemplu, respectul pe care comerciantii si institutiile statului ni-l datoreaza in calitate de consumatori si contribuabili. Nicoleta Bratu poate confirma toate acestea. Ea a fost, saptamina trecuta, "victima" unei asemenea atitudini sfidatoare. Concret, Nicoleta Bratu a cumparat, in data de 26 iunie, iaurt "Panda" dietetic de la magazinul "Risk" din Piata Concordiei. Ajunsa acasa, stupoare, desi in termen, produsul prezenta modificari vizibile a proprietatilor fizico - chimice si organoleptice. Indignata, a incercat sa reclame acest lucru autoritatilor. Fara succes, insa. "In ziua de 26 iunie ora 15.00, am mers la Directia Sanitar Veterinara din Vidin pentru a reclama calitatea si a se lua probe dintr-un produs, respectiv iaurt "Panda", cumparat de la Magazinul "Risk" din Piata Concordiei. Ajunsa acolo, primul lucru care mi s-a cerut a fost buletinul de analiza si, pentru ca nu aveam, mi s-a spus sa merg la Circumscriptia de la Piata Mare. Pentru ca era deja prea tirziu, am aminat pentru a doua zi dimineata. La Piata Mare insa, uluitor, nu am fost primita, recomandindu-mi-se sa merg mai intii la Vidin, la laborator, pentru probe. Din punctul meu de vedere nu e vorba de o problema a producatorului, pentru ca sint o consumatoare fidela a acestui produs, ci strict a comerciantului, pentru modul de depozitare. In plus, o alta problema de care m-am lovit a fost lipsa bonului fiscal. Nu am primit niciodata bon fiscal din acest magazin, in care merg deseori la cumparaturi, nici nu cred ca au casa de marcat. Totusi, nimic din ce m-a deranjat initial, nu mai conteaza avind in vedere felul in care specialistii veterinari au inteles sa ma ajute. Este inadmisibil cum am fost tratata si sint indignata de modul in care functionarii, platiti din banii nostri, inteleg sa ajute cetatenii intr-o situatie atit de delicata cum e siguranta alimentelor", ne-a povestit Nicoleta Bratu.
Informat despre acest incident, directorul executiv adjunct al Directiei Sanitar Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor (DSVSA), Gicu Dragan, nu a dorit sa comenteze, insa a promis ca va declansa o ancheta interna. Totusi, "la prima vedere", considera Dragan, specialistul de la Circumscriptia Vidin a procedat corect. "Intr-o asemenea situatie, conduita este foarte clara. In primul rind reclamantul trebuie sa ne furnizeze date de identificare a societatii de unde s-a cumparat produsul (nume, adresa) si sa ne ateste
cumpararea acestuia (bon fiscal, factura fiscala). Cu aceste informatii si produsul incriminat, reclamantul trebuie sa se prezinte la medicul veterinar oficial, in cazul municipiului, la C.S.V.S.A. Braila, din Str. 1 Decembrie 1918, vizavi de Piata Halelor. In judet se pot adresa medicilor veterinari zonali la care sint arondati", a precizat Dragan.
Conform sursei citate, locuitorii mediului rural au la dispozitie urmatoarele Circumscriptii Zonale: Maxineni (la care sint arondate comunele: Silistea, Scortaru Nou, Salcia Tudor); Cazasu (Tudor Vladimirescu, Movila Miresii, Sutesti, Gradistea); Romanu (Rimnicelu, Racovita, Vadeni, Gemenele); Tichilesti (Chiscani, Gropeni, Tufesti); Braila (Frecatei, Marasu); Insuratei (Baraganu, Victoria, Bertesti); Viziru (Unirea, Stancuta); Ciresu (Dudesti, Rosiori, Zavoaia, Ulmu, Ciocile); Faurei (Surdila Greci, Surdila Gaiseanca, Jirlau, Galbenu, Visani); Ianca (Traian, Bordei Verde, Plopu, Mircea Voda).