Chiru a declarat ca este adevarat ce a spus Stancu, in privinta faptului ca investitorii respectivi au venit de trei ori la Braila, si s-au intilnit cu reprezentantii CJ. Cu detaliile pe care le-a dat Stancu, in privinta acestor intilniri, insa, vicele CJ nu mai este de acord: "Tot ce s-a discutat a fost consemnat in stenograme. Nu au solicitat niciodata sa li se incredinteze lucrarea fara licitatie, asa cum lasa sa se inteleaga domnul presedinte, ei doar au venit cu intentia clara de a participa la licitatie. Si au venit si cu un memorandum tehnico-financiar, in care si-au prezentat propria viziune. Proiectul reabilitarii retelei de drumuri costa imens, dar ei isi asuma cheltuielile si se obliga sa-l faca dupa sistemul lor ingineresc si la modul serios. Ei au fost aici, i-am condus in judet, au vazut la fata locului si gropile, si straturile de asfalt, cu alte cuvinte, situatia exacta". Vicele CJ nu agreeaza nici aluziile lui Stancu, cu privire la faptul ca dobinda de 2-3%, anuntata public de Chiru, n-ar fi cea reala, oferita de italieni: "Eu am discutat cu presedintele a doua banci straine, despre o posibila finantare in conditiile de dobinda de 2-3%, pe o perioada de 25-30 de ani. Nu este o poveste aceasta dobinda".
"Noi, CJ, ne manifestam interesul de a relua discutiile cu constructorii straini, care isi asuma cheltuiala"
Chiru a mai precizat ca nici documentul pe care i l-a adus la semnat, respectiv invitatia la noi discutii cu CJ, nu este chiar o hirtie semnata de mila, de sila, de catre presedintele Stancu, asa cum a lasat acesta sa se inteleaga: "De fapt, este vorba despre o intentie de a repune in atentia investitorilor respectivi protocolul semnat in luna iulie 2005 intre CJ si Sistemi Industriali S.C.A.R.I., pe tema reconstructiei intregului sistem de drumuri judetene din Braila. Prin acel document, firma SCARI a prezentat un montaj financiar, un memorandum cu continut tehnic, si a facut si demersuri pentru finantarea lucrarii, in conditiile in care ar cistiga viitoarea licitatie internationala. Pe de alta parte, noi, CJ, ne manifestam interesul de a relua discutiile cu constructorii straini, care isi asuma cheltuiala. In contextul incercarii reluarii legaturilor cu italienii, noi ne declaram interesul pentru o colaborare in plan tehnic si logistic si cu parteneri romani, privind lucrarea in sine, lucru care atrage mina de lucru romaneasca locala si contracte de antrepriza si subantrepriza cu firmele locale interesate. Deloc lipsit de interes este faptul ca exista posibilitatea, destul de mare, sa pierdem o oportunitate, deoarece si alte judete sint interesate de solutiile propuse de SCARI, in realziarea unor lucrari similare. De aceea, eu cred ca nu este cazul sa privim cu relaxare aceasta chestiune, ci, dimpotriva, sa ne grabim sa prindem acest tren".