• deja s-a turnat covor asfaltic pe un sens de mers, iar în câteva zile urmează să fie finalizată şi asfaltarea celeilalte benzi • după ani de zile în care şoferii au fost chinuiţi de gropile de pe această rută de legătură între Brăila şi Tulcea, carosabilul va fi de nerecunoscut după finalizarea lucrărilor • o porţiune de câteva sute de metri rămâne, totuşi, neasfaltată, pentru că nu se află în administrarea Primăriei Brăila ci în proprietatea unei firme private
După ani de zile în care a tocat mărunt nervii şoferilor, drumul de legătură dintre municipiul Brăila şi trecerea bac Smârdan a început să capete altă faţă: deja, pe unul dintre cele două sensuri de mers, s-a turnat covor asfaltic. Peste doar câteva zile, dacă vremea se va menţine frumoasă şi nu vor veni precipitaţii, întregul tronson va fi redeschis circulaţiei, cu fundaţia consolidată şi covor asfaltic nou-nouţ.
După cum se ştie, lucrările de reabilitare a acestui drum au fost anunţate încă din luna martie, însă au început abia în prima decadă a lunii mai. Primăria a explicat această întârziere prin faptul că, datorită complexităţii, lucrarea a fost inclusă în categoria celor pentru care trebuie autorizaţie de construcţie, iar pentru obţinerea autorizaţiei a fost necesară întocmirea unui proiect şi obţinerea tuturor avizelor prevăzute de lege, începând de la Electrica şi Distrigaz şi până la Poliţia Rutieră şi Agenţia de Mediu. Aşa cum se întâmplă de obicei, procedura a înaintat greoi, din cauza birocraţiei, astfel că şantierul a putut fi deschis mult mai târziu decât se anticipase iniţial. Executant al lucrării este firma “Cricons” Galaţi, finanţarea fiind asigurată de Primăria Brăila în cadrul contractului de reparaţii stradale care se derulează în prezent pe raza municipiului.
“E adevărat că a durat mai mult până când a început lucrarea, însă a trebuit să întocmim toate procedurile legale, pentru că, în cazul drumului respectiv, nu erau suficiente doar reparaţii prin plombări. Era nevoie atât de consolidarea fundaţiei cât şi de covor asfaltic, ambele aspecte fiind rezolvate în cadrul lucrării de faţă”, ne-a precizat primarul Marian Dragomir.
Porţiunea asfaltată nu va ajunge până pe malul Dunării. După cum se poate vedea deja la faţa locului, lucrările s-au oprit la câteva sute de metri de trecerea bac. Primăria ne-a precizat că poate investi în asfaltare doar pe porţiunea de drum aflată în administrarea municipalităţii. Tronsonul dinspre malul Dunării aparţine unei firme private şi nu poate fi reparat cu bani de la bugetul local.
De altfel, conducerea Primăriei consideră că, în mod normal, tot drumul respectiv, de la ieşirea din municipiu până la trecerea bac, ar trebui să se afle în administrarea Drumurilor Naţionale nu a municipalităţii, iar cheltuielile cu reparaţiile şi întreţinerea acestuia să se facă cu bani din bugetul companiei de drumuri. Asta în contextul în care pe acolo circulă foarte multe camioane cu gabarit depăşit, dar şi multe autovehicule înmatriculate în alte judeţe decât Brăila.
“În prezent, drumul se află în administrarea municipiului Brăila, însă nu prea este corect ca reparaţiile să se facă cu bani de la bugetul local în condiţiile în care carosabilul este stricat de camioanele încărcate peste limita admisă, ce circulă spre şi dinspre trecerea bac. Pentru a-şi reduce cheltuielile, transportatorii încarcă în TIR-uri mai mult de 40 de tone de marfă, cât este limita legală, iar asta afectează fundaţia drumului spre bac. Transportatorii plătesc rovinietă către Drumurile Naţionale, nu către Primăria Brăila, deci normal ar fi ca acest tronson de drum să fie reparat de Drumurile Naţionale”, declara, în urmă cu câteva luni, primarul Marian Dragomir.