• companiile de apă și de gaze habar nu au de existența unor rețele subterane realizate înainte de 1980 • situația a ieșit la iveală odată cu deschiderea șantierelor pentru modernizarea Șoselei Baldovinești, respectiv a Căii Galați • când au început săpăturile, s-au găsit țevi de canalizare și chiar de gaze care nu figurau în avizele emise de CUP Dunărea, respectiv Distrigaz • acum se caută soluții tehnice pentru stabilirea unor trasee viabile pentru noile conducte de canalizare și apă • astfel explică Primăria întârzierile de pe șantiere • dacă pe Șos. Baldovinești se lucrează, șantierul de pe Calea Galați este aproape complet blocat, iar șansele pentru respectarea termenului de finalizare sunt destul de mici
Investițiile de modernizare a unor artere rutiere importante din municipiu, precum Șoseaua Baldovinești sau Calea Galați, pe tronsonul dintre Bdul. Dorobanților și Bdul. Independenței, au scos la iveală vraiștea rețelelor subterane de utilități, unele conducte de canalizare sau chiar țevi de gaze fiind amplasate pe trasee care nu figurează în arhivele Companiei de Utilități Publice ”Dunărea” Brăila, respectiv ”Distrigaz”. Ca urmare, când a fost întocmit proiectul tehnic pentru aceste lucrări, s-a ținut seama de datele din avizele emise de deținătorii de utilități, date care n-au corespuns cu realitatea din teren, atunci când au început efectiv săpăturile pentru desființarea rețelelor vechi și de apă și canalizare și montarea celor noi. Așa explică Primăria Brăila întârzierile apărute pe șantierele aflate în prezent în derulare. Diferența ar fi că pe Șos. Baldovinești lucrările se derulează în continuare și ar fi șanse să se finalizeze la termen, pe când pe Calea Galați șantierul este momentan blocat, până se va găsi o soluție tehnică pentru stabilirea unui traseu pentru noile conducte subterane.
Astfel, după cum ne-a informat primarul Marian Dragomir, pe parcursul derulării lucrărilor de pe Șos. Baldovinești, după desfacerea infrastructurii existente, prin săpătură, în vederea amplasării rețelelor noi de apă și canalizare, s-au constatat diferențe între rețelele subterane existente în teren, construite înainte de 1980, și prevederile avizelor și acordurilor primite de la deținătorii de rețele. De asemenea, au fost găsite și rețele de termoficare despre care nu se mai știa, acestea fiind formate din conducte de mari dimensiuni. ”În ceea ce privește aceste rețele de termoficare, este necesară dezafectarea acestora, pe tronsonul Șoselei Baldovinești (stația apă Apollo - zona rampă pasaj Apollo) și pe strada Apollo, tronsonul cuprins între rampa Apollo și intersecția cu bulevardul Dorobanților. De asemenea, au avut loc întâlniri cu reprezentanții CUP Dunărea și ai Distrigaz pentru identificarea rețelelor existente și relocarea acestora în vederea stabilirii traseului pentru conductele de apă și de canalizare noi. Întrucât acest lucru este într-o continuă dinamică, fiind identificate de către executant permanent rețele aflate în subteran, rețele neidentificate prin avizele emise de deținătorii de utilități, constructorul urmează să finalizeze lucrările de săpătură și să emită în baza situației reale din teren o dispoziție de șantier”, ne-a informat primarul Dragomir. Acesta s-a declarat optimist, totuși, în ceea ce privește șansele de respectare a termenului de finalizare a lucrărilor pe Șos. Baldovinești, respectiv luna decembrie a acestui an. Pentru execuția lucrărilor aferente proiectului „Modernizare transport electric Șoseaua Baldovinești”, Primăria Municipiului Brăila a încheiat contractul de proiectare și execuție lucrări cu Asocierea SC Tancrad SRL – SC PEIESI SRL, după finalizarea procedurilor de licitație publică în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Investiția se ridică la circa 60 milioane de lei.
Șantierul de pe Calea Galați, complet blocat până la găsirea unei soluții tehnice
Aceeași problemă a apărut și pe Calea Galați, după cum informează Primăria Brăila, prin intermediul unui comunicat de presă: ”Pe parcursul derulării lucrărilor, după desfacerea infrastructurii existente (prin săpătură) în vederea amplasării noii rețele de canalizare s-au constatat diferențe între rețelele subterane de gaze și canalizare existente în teren și prevederile avizelor și acordurilor primite de la deținătorii de rețele ca urmare a faptului că la rețelele existente, executate înainte de 1980, documentele nu sunt conforme cu realitatea din teren. Au avut loc întâlniri cu reprezentanții Distrigaz și CUP Dunărea pentru identificarea rețelelor existente și stabilirea unui traseu pentru conducta de canalizare care să nu afecteze rețelele existente de gaze.
În acest moment, proiectantul lucrează la elaborarea unei dispoziții de șantier și detaliilor de execuție care să stabilească soluția de amplasare a conductei noi de canalizare fără a afecta rețeaua de gaze”. Problema este că, în momentul de față, după cum se poate constata în teren, șantierul de pe Calea Galați este blocat, lucrările fiind complet oprite, astfel că este puțin probabil să mai poată fi respectat termenul de finalizare, prevăzut tot pentru sfârșitul anului în curs.
Pentru execuția lucrărilor aferente de pe Calea Galați, Primăria Municipiului Brăila a încheiat contractul de proiectare cu S.C Peiesi SRL și contractul de lucrări cu Asocierea SC Tancrad SRL – SC Oldroad Construct SRL după finalizarea licitațiilor publice în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Investiția se ridică la 43,9 milioane de lei.