• municipalitatea a ajuns la o variantă de compromis cu afaceristul Gheorghe Antistescu în privinţa amenajării de către acesta, pe cheltuială proprie, a unei porţiuni de stradă din zona Căpităniei • anunţul a fost făcut, recent, de către primarul Marian Dragomir, care a punctat că au fost eliminate barierele, limitatoarele de viteză şi o parte dintre trecerile de pietoni pe care investitorul le propunea iniţial în proiect • preşedintele PNL Brăila, Alexandru Dănăilă, a criticat faptul că lucrurile au stagnat inutil, în contextul în care, proiectul care va ajunge în curând pe masa consilierilor, este identic cu cel din luna iulie, când a fost respins • în ciuda reacţiei liberalilor, chiar Antistescu recunoaşte că s-a ajuns la alt rezultat în urma discuţiilor cu primarul
Proiectul privind reabilitarea unei porţiuni de stradă din zona Căpităniei prin intermediul unei investiţii din partea unui privat ar putea să se materializeze cât de curând. Este vorba despre modificările pe care omul de afaceri brăilean, patronul „Romnav”, Gheorghe Antistescu, vrea să le facă în zona în care locuieşte. Deşi propunerea iniţială a acestuia care a plecat de la faptul că se organizează curse ilegale de maşini în zonă şi care cuprindea, printre altele, montarea de bariere şi limitatoare de viteză, nu a fost pe placul consilierilor municipali, în urma discuţiilor purtate cu primarul Marian Dragomir s-a ajuns la o variantă de compromis. Practic, anunţul a fost făcut chiar de edilul-şef în cadrul unei conferinţe de presă recente, cu precizarea că în măsura în care omul de afaceri remediază proiectul în timp util, ar putea să ajungă pe ordinea de zi a şedinţei ordinare de CLM din această lună sau cea de luna viitoare.
„Am discutat deja cu dânsul, ne-am întâlnit. Concluzia va fi prezentată într-o şedinţă viitoare a CLM. Dânsul a renunţat la acele bariere prin care se interzicea sau se limita accesul persoanelor în zona Dunării, a mai scos o parte dintre limitările acelea pentru viteză. Noi am fost de acord cu varianta finală, pe care o vom propune Consiliului Local. Am ajuns la o înţelegere amiabilă, pentru că a existat o discuţie care prima oară a fost evitată. Nu vreau să comentez foarte mult ce s-a întâmplat înainte, dar am constatat că se propune pe ordinea de zi fără să avem o discuţie prealabilă cu nimeni. Şi atunci am considerat că în momentul în care sunt astfel de impuneri care limitează accesul brăilenilor într-o anumită zonă, decizia cea mai corectă este cea pe care au luat-o consilierii, de respingere a proiectului. Ulterior, s-a demonstrat faptul că suntem oameni de dialog, şi eu, şi dânsul. Am discutat, am concluzionat faptul că există o problemă reală în zonă şi s-a luat decizia finală printr-un proiect pe care îl vom prezenta CLM spre avizare”, a declarat Dragomir.
Primarul, conştient de problema curselor de maşini ilegale din oraş
Edilul-şef a ţinut totuşi să se plângă de faptul că Poliţia Rutieră ar trebui să intervină mai mult în privinţa celor care fac liniuţe şi îşi turează motoarele, nu numai în zona Căpităniei, ci la nivelul întregului municipiu. Acesta a ţinut să puncteze că Poliţia Locală nu are dreptul să oprească nicio maşină aflată în trafic, chiar dacă se primesc nenumărate sesizări din partea brăilenilor nemulţumiţi de acest aspect.
„Este o problemă reală. Poliţia Locală nu are dreptul să oprească nicio maşină aflată în trafic. Aceasta este legislaţia. Nu are nici competenţa să măsoare numărul de decibeli sau viteza unui autoturism aflat în deplasare. Aceste aspecte aparţin competenţei Poliţiei Rutiere şi cred că ar trebui să existe o prezenţă mult mai numeroasă, în special după ora 1:00 noaptea în Municipiul Brăila. Mie îmi place comunitatea motocicliştilor. Cunosc motociclişti. Unii dintre ei sunt super băieţi, ca să o spun într-un limbaj adecvat lor, dar din teribilism auzim de foarte multe ori, noaptea, cum se turează motoarele. Imaginaţi-vă că eu locuiesc pe Buzăului, sunt la al treilea bloc de la strada principală şi pe la 2:00 noaptea se aude foarte clar cum turează motoarele. Desigur, nu trebuie să dăm vina numai pe motociclişti. Sunt şi şoferi de autoturisme care noaptea fac întreceri pe străzile din municipiu, şi aici cred că Poliţia Rutieră ar trebui să îşi concentreze mai mult atenţia pe acest aspect. Peste tot se întâmplă astfel de lucruri. Sunt ferm convins că avem acelaşi punct de vedere. Şi cetăţenii, şi dumneavoastră, presa, şi eu ca primar, pentru că auzim noapte de noapte. Acum înţeleg că nici poliţiştii nu au foarte multe aparate radar, dar mai multe echipaje de poliţie în Municipiul Brăila ar stopa astfel de acte de teribilism”, a adăugat Dragomir.
Dănăilă, supărat că primarul îşi asumă meritul pentru proiectul lui Antistescu
Preşedintele PNL Brăila, Alexandru Dănăilă, s-a arătat extrem de revoltat pentru faptul că proiectul privind reabilitarea zonei Căpităniei putea fi pus de foarte mult timp în practică, dacă primarul nu dorea să îşi asume personal meritele pentru acest lucru. Liberalul a adăugat că, iniţial, proiectul a venit din partea liberalilor, lucru care nu a convenit consilierilor PSD, astfel că nu a trecut, în ciuda faptului că se puteau aduce amendamente încă de la vremea respectivă prin care să se modifice anumite aspecte din propunerea făcută de Antistescu.
„Vom ajunge într-o şedinţă ordinară de CLM să aprobăm practic acelaşi proiect propus atunci, doar că de data aceasta «este bun», pentru că vine la iniţiativa primarului Marian Dragomir”, a comentat Dănăilă, iritat.
Proiectul lui Antistescu a fost modificat şi o recunoaşte chiar omul de afaceri
Contactat de redactorii „Obiectiv - Vocea Brăilei”, Gheorghe Antistescu a confirmat că a discutat cu primarul Marian Dragomir şi că au căzut de acord să modifice câteva aspecte din proiectul iniţial, care au deranjat în primă instanţă. Acesta a susţinut că s-a ajuns la câteva compromisuri, în sensul că au fost eliminate barierele de la intrarea de pe faleză, că vor fi prevăzute mai puţine treceri de pietoni decât se dorea iniţial şi că au fost scoase din ecuaţie limitatoarele de viteză.
Deocamdată, omul de afaceri nu ne-a putut oferi mai multe detalii tehnice despre investiţie, însă a ţinut să puncteze că a consultat proiectantul şi că ceea ce se va realiza în zonă este fezabil.
Reamintim că, patronul firmei “Romnav”, Gheorghe Antistescu, şi-a luat, recent, angajamentul de a amenaja, pe cheltuiala lui, o porţiune de stradă din zona Căpităniei. Mai exact, porţiunea de faleză din zona Căpităniei, cu un tronson din strada Anghel Saligny, aflat paralel cu aceasta, între străzile Împăratul Traian şi Danubiului. Amenajarea respectivă includea un sens giratoriu, o parcare şi piste de biciclete, dar şi limitatoare de viteză şi semibariere menite să îi îndepărteze pe amatorii de raliuri din zonă. În luna iulie, când a fost dezbătut în şedinţa ordinară de CLM, proiectul a fost „prigonit”, consilierii locali votând „împotrivă” după o serie de contre în cadrul unei şedinţe tumultoase. Chiar dacă proiectul a picat la vremea respectivă, Antistescu nu a renunţat la ideea de a asigura liniştea sa şi a familiei sale în zona în care locuieşte şi discuţiile au continuat. Să sperăm că forma finală a proiectului propus de acesta municipalităţii va fi acceptat de consilierii municipali în momentul în care va ajunge la mapă.