Ieri, pe 29 septembrie 2011, s-a finalizat oficial proiectul pentru reabilitarea şi lărgirea drumului judeţean Viziru - Cuza Vodă - Mihai Bravu, cunoscut brăilenilor şi sub denumirea de "drumul mării". În fapt, lucrările de modernizare a acestei şosele au fost terminate pe 8 septembrie 2010. Drumul proaspăt asfaltat a fost inaugurat atunci în prezenţa Ministrului Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea. Oficial, însă, proiectul în valoare de 64,7 milioane de lei, din care 46,3 milioane lei reprezintă o finanţare nerambursabilă primită de la Uniunea Europeană, s-a încheiat abia ieri. Evenimentul a fost marcat cu o conferinţă de presă organizată de Consiliul Judeţean, în cadrul căreia secretarul CJ, Nicu Filote a reamintit că modernizarea "drumului mării" a implicat turnarea de covoare asfaltice pe 200.000 metri pătraţi, reabilitarea a trei poduri, realizarea a 18 podeţe sau executarea de şanţuri turnate monolit pe o lungime de 51 kilometri.
Lucrările au fost făcute de firmele "Max Boegl" Germania şi "Tancrad" SRL Galaţi. Cele două societăţi au început efectiv munca pe 28 iunie 2009, deşi contractul a fost semnat pe 30 iulie 2008. Din această cauză, termenul de execuţie a fost depăşit cu opt luni. Întârzierea ar putea să afecteze serios bugetul beneficiarului contractului de finanţare nerambursabilă - Consiliul Judeţean Brăila -, deoarece Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pretinde o penalizare de 5% din valoarea proiectului. Suma solicitată se ridică la circa 2,3 milioane de lei. "Noi am contestat această penalizare. Vina pentru întârzierea apărută nu aparţine Consiliului Judeţean Brăila. S-a întârziat deoarece proiectul iniţial a fost greşit şi a trebuit refăcut", a declarat, în cadrul conferinţei de presă, secretarul Nicu Filote. Deocamdată, la un an de când a fost dat în folosinţă, asfaltul "drumului mării" încă arată bine, iar şoferii care circulă înspre sau dinspre litoral sunt mulţumiţi de felul cum se comportă calea de rulare. Pe marginea şoselei au apărut, însă, anumite aspecte ce ridică semne de întrebare asupra calităţii lucrării făcute de "Max Boegl" şi "Tancrad". De exemplu, pe alocuri, piatra folosită la terasamentul drumului a început să se disloce şi să alunece în şanţul de scurgere de lângă acesta. Astfel de fenomene ar putea afecta, pe viitor, fundaţia şoselei, ducând la apariţia de tasări şi de gropi în carosabil. Conducerea CJ Brăila nu se impacientează, însă, şi spune că toate problemele apărute în perioada de garanţie de cinci ani vor fi rezolvate pe cheltuiala constructorilor.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.