Maşinile de mare tonaj care circulă pe Str. Carantinei, înspre şi dinspre societăţile comerciale din zona portuară a municipiului, continuă să le facă probleme locatarilor de pe strada respectivă. Problema este foarte veche, iar proprietarii caselor de pe Carantinei încearcă de ani de zile să convingă autorităţile locale să amenajeze o rută alternativă pentru traficul greu. Anul trecut, în urma unor astfel de reclamaţii făcute publice de cotidianul nostru, fostul viceprimar Alexandru Dănăilă ale cărui atribuţii includeau gestionarea străzilor din municipiu, s-a implicat în rezolvarea problemei. Cum amenajarea unei şosele ocolitoare e chestiune de durată care nu se poate rezolva de azi pe mâine, Dănăilă s-a gândit la o soluţie temporară. Astfel, acesta a dat dispoziţie să fie amenajate limitatoare de viteză, pentru forţarea şoferilor de TIR să circule mai încet. În lunile mai şi iunie ale anului trecut, limitatoarele de viteză au fost executate la nivelul carosabilului, prin denivelări controlate ale stratului de piatră cubică. Concomitent, au fost montate şi indicatoare rutiere care avertizau şoferii de autoturisme că viteza maximă admisă pe Str. Carantinei este de 50 km/h, iar pentru maşinile de peste 3,5 tone este 30 km/h. La vremea respectivă, viceprimarul Dănăilă ne declara că urmează să fie făcute demersuri pentru ca Primăria să preia de la CFR terasamentul fostei linii de tren care trecea pe la marginea cartierului Comorofca, pentru a amenaja pe traseul respectiv ruta ocolitoare destinată traficului greu.
La un an de la acele demersuri, situaţia de pe Str. Carantinei nu s-a schimbat deloc în bine. Dimpotrivă, lucrurile stau mai rău, după cum se plâng locatarii. "Limitatoarele de viteză şi semnele de circulaţie încep să nu mai fie luate în seamă de nimeni. În timp, s-au mai tasat, şoferii trec cu viteză peste ele, iar efectul este amplificat - zgomot mare şi trepidaţii. Cei de la Primărie au promis acea rută ocolitoare dar nu am mai auzit nimic în acest sens. Se pare că au trecut alegerile şi ne vom mai vedea peste patru ani cu cei responsabili", ne-a scris unul dintre brăilenii afectaţi, într-o sesizare adresată redacţiei.
Într-adevăr, aşa cum a observat şi autorul respectivei sesizări, demersurile legate de ruta ocolitoare sunt departe de a fi terminate. De fapt, ele nici n-au început nici până la ora actuală, din punct de vedere oficial. Ideea agreată de fostul vice Dănăilă, de folosire a fostului terasament de cale ferată pe post de traseu al unei noi şosele ocolitoare încă nu s-a concretizat şi nici nu se ştie dacă se va concretiza vreodată. Noul primar Marian Dragomir ne-a declarat, ieri, că încă se mai caută variante pentru rute ocolitoare. "Pe tema situaţiei existente pe strada Carantinei, am avut o discuţie cu conducerea Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei, pentru găsirea unor variante de rute ocolitoare, pe care urmează să le analizăm, în vederea adoptării unei decizii", ne-a declarat Dragomir. Acesta admite că este prea devreme pentru a se putea vorbi despre un proiect concret. "Iniţierea unui studiu de fezabilitate se va face, cel mai devreme, anul viitor", a precizat primarul.
Până când se va rezolva problema rutei ocolitoare, locatarii străzii Carantinei speră că Primăria se va implica măcar în gospodărirea mai eficientă a zonei. "Sunt gunoaie şi bălării la fiecare colţ de stradă, o grămadă de mortăciuni sunt aruncate în ele. Ar trebui ca Seroplant să taie această vegetaţie, iar cei de la Salubritate să igienizeze zona. Strada nu este măturată. Cei responsabili merg în zig-zag şi se prefac că mătură. Lângă bordură se strânge o grămadă de mizerie. Din acest motiv, trebuie să suportăm şi praful care se ridică de fiecare dată când trece vreo maşină. Mai sunt probleme şi cu canalizările înfundate, când plouă se strânge apă multă pe stradă. Un capac de canalizare lipseşte de cinci ani, la intersecţia dintre Carantina cu Sabinelor", punctează cititorul nostru, în sesizarea adresată redacţiei. Vom reveni.