Mergi la conţinutul principal

Primii tablieri metalici montați la podul peste Dunăre

* este vorba despre piesele din componența viaductului de acces dinspre partea brăileană a podului * operațiunea de montare a început joi, piesele de circa 200 tone fiind puse pe poziție de o macara cu capacitatea de 600 tone, manevrele de ridicare și poziționare necesitând o precizie ”la milimetru” * tablierele metalice ale podului propriu-zis, fabricate la Șantierul Naval Brăila, vor fi montate începând cu luna februarie, funcție și de condițiile atmosferice

 

 

Ritmul de lucru pe șantierului podului peste Dunăre se menține foarte bun, lucrarea fiind executată deja în proporție de 60%, după finalizare turnurilor de ancoraj și întinderea cablului principal. Joi, 16 decembrie, a început operațiunea de montare a tablierului metalic a viaductului de acces dinspre partea brăileană a podului. Piesele cântăresc aproape 200 de tone, pentru ridicarea lor fiind folosită o macara cu capacitatea de 600 tone, operațiunea propriu-zisă necesitând o planificare minuțioasă și o execuție perfectă, fără nici cea mai mică eroare.

Concret, după cum ne-a explicat inginerul Viorel Eșanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor pe șantier, s-a procedat la ridicarea grinzilor tabilierului metalic pentru viaductul de acces Brăila. ”Joi s-a ridicat primul tronson, cântărind undeva la peste 180 de tone. Urmează în zilele următoare celelalte trei tronsoane, pentru a finaliza această etapă importantă”, a precizat Eșanu.

În ceea ce privește tabilierele metalice aferente podului propriu-zis, operațiunea de montare ar putea începe în luna februarie, în funcție de condițiile meteo. ”Cablul principal a fost finalizat în totalitate, rămânând de instalat cele două cabluri auxiliare, pe ambele zone turn-ancoraj, Brăila, respectiv Jijila. După ce vom finaliza și aceste două cabluri vom începe efectiv lansarea tiranților, înfășurarea cablului principal, instalarea acelui sistem de ridicare a pieselor de tablier care vor fi aduse pe apă, cu barjele, de la Șantierul Naval Brăila. Aici vor fi preluate de acele instalații și se va începe secvența de montaj și sudura acestor piese”, ne-a mai declarat Viorel Eșanu.

După cum v-am mai informat, finalizarea podului peste Dunăre este preconizată pentru luna decembrie a anului viitor. În acel moment, va fi cel mai mare pod în funcțiune din România și al treilea ca mărime din Europa. Podul va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și de 364,65 m pe malul Tulcea. În momentul de față sunt în lucru și drumurile de acces care leagă podul de infrastructura rutieră. Rămâne însă de văzut dacă și căile de acces vor fi gata anul viitor pe vremea asta, în momentul inaugurării podului.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro