• antreprenorul a realizat pe ambele maluri ale fluviului studiile topografice şi geotehnice • printre altele, a amenajat şi un drum de acces, pe malul dinspre judeţul Tulcea • lucrările efective de execuţie vor începe după finalizarea proiectului tehnic, aprobarea aceastuia de către CNAIR şi obţinerea Autorizaţiei de Construire
Asocierea italo-japoneză Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure System CO L.T.D şi-a trimis în teren specialiştii pentru realizarea de foraje şi studii pentru a obţine astfel informaţiile necesare pentru partea de proiectare a Podului suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea. Pe baza acestor date colectate de specialişti proiectanţii vor întocmi Proiectul Tehnic al podului pe care mai departe îl vor trimite pentru aprobare Beneficiarului, adică celor de la CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere). De altfel, prezenţa reprezentanţilor proiectantului în zona de amplasament a viitoarei investiţii de infrastructură a atras atenţia şi comentariul primarului Marian Dragomir care a discutat recent despre importanţa podului în dinamica traficului auto greu în zona noastră: “Salvarea (n.r. - pentru Calea Galaţi şi traficul greu) vine prin construirea podului peste Dunăre, la care proiectarea a început, inclusiv sondajele. Aţi văzut când aţi mers la Galaţi că ei (asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure System CO L.T.D - n.r.) deja fac sondaje. Cu preluarea traficului greu care merge către Tulcea de pe breteaua care se va lega la centura Municipului Brăila intersecţie cu Şoseaua Baldovineşti. Excepţie făcând cei care vor merge în port. Aceia vor folosi cu siguranţă Calea Galaţi în continuare”.
Reporterii “Obiectiv” au solicitat CNAIR mai multe detalii despre prezenţa specialiştilor din partea antreprenorului general: “Ţinând cont de faptul că acest contract este de tip FIDIC GALBEN (proiectare şi execuţie), în conformitate cu condiţiile contractuale există 2 ordine distince de începere: pentru începerea serviciilor de proiectare şi pentru începerea lucrărilor de execuţie. Astfel, în data de 02.03.2018 a fost emis Ordinul de Începere pentru efectuarea serviciilor de proiectare. În vederea întocmirii PT-ului (Proiectului Tehnic), în conformitate cu condiţiile de contract, Antreprenorul a realizat studiile topografice şi geotehnice. În acest sens a amenajat drum de acces (pe malul Tulcea) şi a efectuat foraje geotehnice atât pe malul Jijila, cât şi pe malul Tulcea. Având în vedere cele menţionate mai sus, vă informăm că lucrările de execuţie vor începe după finalizarea PT-ului şi aprobarea acestuia de către Beneficiar (CNAIR) şi obţinerea Autorizaţiei de Construire”, a venit răspunsul din partea instituţiei care se ocupă de acest proiect.
Reamintim că în data de 19 ianuarie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul de “Proiectare şi Execuţie Pod Suspendat peste Dunăre in Zona Brăila” cu Asocierea “ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEM CO., L.T.D”, parte din Strategia privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, pentru suma de 1,995 miliarde lei, fără TVA. Mai detaliat, licitaţia s-a finalizat cu atribuirea contractului pentru suma de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro, faţă de o valoare estimată de la care s-a pornit licitaţia, de 2,025 miliarde lei, fără TVA, (aproximativ 450 milioane euro). De aceşti bani, asocierea declarată câştigătoare va trebui să proiecteze şi să construiască, în linii mari, podul suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură a proiectului, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km. Durata contractului este de 4 ani, din care un an pentru proiectare şi restul de 3 pentru execuţie. Mai trebuie adăugat că perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 10 ani.
Obiectivul general este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieţei interne cu scopul de a crea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a coeziunii în reţeaua de drumuri europene.